Author Topic: letsel door dezelfde handelingen  (Read 4664 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lans

  • Guest
letsel door dezelfde handelingen
« on: 10 January 2006, 11:57:15 »
Geachte,
Mijn vrouw heeft een blijvend letsel overgehouden doordat ze 8 maanden lang dezelfde handeling heeft moeten doen. Hierdoor heeft zij een blijvende slijmbeursvlies ontsteking aan haar schouder.

Ze kan geen enkel werk meer verrichten met haar arm. (Zelfs haar eigen jas aandoen lukt niet meer.)
We willen nu de werkgever aansprakelijk stellen en een letselschadebureau inschakelen. (voor imkomsten derving en emotionele schade)

Mijn vrouw is 38 jaar.
Wat is uw advies en denkt u dat we hier recht op hebben?
vr. groet. J.Lans

Jan de Bruin

  • Guest
Aw:letsel door dezelfde handelingen
« Reply #1 on: 10 January 2006, 11:58:24 »
Geachte heer,

Uw korte omschrijving lijkt er op dat er een vorm van rsi is ontstaan tijdens de opgedragen werkzaamheden bij uw vrouw.

Medisch dient vast te staan dat er sprake is van het door u omschreven letsel bij uw echtgenote.

Voorts dient medisch vast te staan dat dit letsel is voortgekomen uit de opgedragen werkzaamheden (het causaal verband tussen letsel en werk).

Vervolgens moet juridisch vast komen te staan dat de werkgever voor het onstaan van het letsel als gevolg van de opgedragen werkzaamheden een verwijt valt te maken. Dit laatste vraagt om meer informatie van u ofwel een nader werkplek onderzoek.

Alvorens aan het berekenen te gaan wat de financiƫle en emotionele schade van uw echtgenote is, dient allereest het bovengenoemd aansprakelijkheidstraject te worden onderzocht.

attaf

  • Guest
Aw:letsel door dezelfde handelingen
« Reply #2 on: 10 January 2006, 11:59:34 »
geachte
ik heb last aan mijn schouder en ook geopereerd door dat ik moest tillen wat ik eigelijk niet hoefde te doen omdat ik nu met een litteken van +_5cm zit wil ik graag weten of ik recht heb op een schade vergoeding
graag hoor ik antwoord op mijn vraag     (bijv dank)

Frank

  • Guest
Aw:letsel door dezelfde handelingen
« Reply #3 on: 10 January 2006, 12:22:24 »
Op grond van artikel 7 : 658 BW is de werkgever verplicht zorg te dragen voor een veilige werkomgeving. Indien een werknemer schade lijdt in de uitoefening van zijn werkzaamheden is een werkgever verplicht deze schade te vergoeden tenzij hij aantoont dat hij zijn verplichtingen op het gebied van veiligheid is nagekomen dan wel dat de schade is te wijten aan opzet of bewuste roekloosheid van de werknemer.

De mogelijkheid om een schadevergoeding bij uw werkgever te eisen bestaat dus. Of de schade vergoeding er okk komt hangt mede af van het verband tussen uw werkzaamheden en het opgelopen letsel.

Voor nadere informatie kunt u mij telefonisch benaderen op 070-3922716.

Met vriendelijke groet,

Mr. F. Hertog