Author Topic: Twee jaar na skiongeval nog geen medische eindtoestand, wat nu?  (Read 3681 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MaGNeTiCBLue

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 1
Beste forumleden,

Bijna twee jaar geleden heb ik bij het skieën in Italië mijn heupkop gebroken. De orthopeed daar stelde in gebrekkig Engels voor om een heupprothese te plaatsen, zonder verdere uitleg. Wat ik zelf wist van een kunstheup is dat deze 10-20 jaar meegaat en niet eindeloos vervangen kan worden. Met mijn 38 jaar zou ik dus op latere leeftijd in de problemen kunnen komen. Ik heb direct de Eurocross hulpdienst gebeld en verwachtte eigenlijk advies of bemiddeling op medisch vlak. Dit heb ik echter niet ervaren, waarop ik heb aangegeven dat ik naar Nederland wilde om geopereerd te worden. Transport naar NL liet 5 dagen op zich wachten. Hier aangekomen moest ik eerst in quarantaine waardoor mijn heup pas 10 dagen na mijn val met schroeven aan elkaar is gezet. Inmiddels weet ik dat idealiter binnen één dag moet worden geopereerd om de kans op herstel te maximaliseren.

Tijdens de revalidatieperiode heb ik twee keer brieven van mijn Zilveren Kruis reisverzekering gekregen met de vraag of ik nog medische klachten had, i.v.m. aanspraak op vergoeding wegens invaliditeit. Ik heb geantwoord dat ik nog klachten had, mijn toestand nog niet stabiel was en dat ik mij daarom het recht om te claimen wilde voorbehouden.

Nu, bijna twee jaar naar het ongeval is mijn situatie verslechterd. Mijn heupkop blijkt af te sterven, ik kan sinds drie maanden niet lopen zonder krukken en sta op de operatiewachtlijst. Het hoogst haalbare is gedeeltelijk herstel en uitstel van een heupprothese.

Nu mijn vragen:
- Had ik adequater optreden van Eurocross mogen verwachten? Tolk/advies/bemiddeling bij snelle operatie in ander lokaal ziekenhuis?
- Kunt u adviseren wat nu te doen i.v.m. invaliditeitsvergoeding van de reisverzekering, om te verkomen dat ik in een zaak als deze beland: http://www.arbeidsongeschiktheidsmagazine.nl/Ongevallen-inzittenden-verzekeringen/rb-rdam-130208-4-jaar-na-fractuur-treedt-heupkopnecrose-op-wanneer-is-sprake-van-blijvende-invalid.html

Groet, MaGNeTiCBLue.

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 476
Geachte heer,

Ingewikkelde zaak die stapsgewijs zal moeten worden aangepakt. Ik kan u dan ook niet in een paar regels een advies verstrekken.Daarvoor behoef ik meer informatie. Inschakeling van een deskundig medisch adviseur lijkt mij geen overbodige luxe.

U kunt mij bellen voor nader overleg/advies.

Met vriendelijke groet,

Johannes de Bruin