Author Topic: Verzekeraar Gemeente niet veel anders dan haar ambtenaren  (Read 5478 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 478
Burgermeerster en Wethouders Rijswijk
Postbus 5305
2280 HH Rijswijk
College B&W

   





Den Haag,   6 juli 2010
Ons kenmerk:JB RB 080206/1159PS
Uw kenmerk :


Geachte dames en heren,

Zowel de Gemeente Rijswijk als de voetbalvereniging Haaglandia zullen thans worden gedagvaard voor het ongeval inzake cliënte K.

Rest mij nog op te merken dat uw aansprakelijkheidsverzekeraar  niet alleen een opzettelijk (!) gebrek aan vereiste kennis van het aansprakelijkheidsrecht toont, maar voorts niet eens meer het fatsoen heeft om te reageren op een brief van 5 maart 2010 waarbij haar een uitgebreid procesadvies werd toegezonden.

Niettegenstaande de miljoenen die  aan (soms storende) tv reclames uitgeeft, zou men wellicht een deel van dit budget aan scholing en opleiding ten behoeve van de Letselschade Afdeling kunnen aanwenden. Mogelijk ook dat dan doorsijpelt dat letselschade geen spel is (die indruk wordt terdege in veel zaken door maar een serieuze menselijke aangelegenheid die empathie vereist.

Mijn geduld en dat van cliënt is ten einde!

Mijn credo: behandel een zaak zoals je zelf behandeld zou willen worden!

Deze zaak plaats ik op mijn weblog.




Met vriendelijke groet,

Johannes de Bruin
Directeur Letselschade Haaglanden
(niet op vrijdag aanwezig)

jeanne-veghel

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 22
Re: Centraal Beheer? Even Apeldoorn maar niet bellen
« Reply #1 on: 11 July 2010, 11:39:52 »
Vanochtend sprak ik met een vriendin die ook letselschade heeft opgelopen en die schade wordt helaas ook door Achmea behandeld.
Al 2,5 jaar wordt ze aan het lijntje gehouden en eigenlijk gaat het op precies dezelfde manier, zoals in de zaak van Jan.
Het heeft haar compleet gesloopt en ze heeft nu gevraagd aan haar belangenbehartiger om de zaak maar te regelen met Achmea.
Ik heb haar wel gezegd dat dit nu precies is wat ze willen en Achmea speelt het nu klaar om met een lager bedrag weg te komen helaas.

Ik vind het echt een schande dat dit zo maar kan gebeuren en dat er zo met mensen wordt omgesprongen. >:(

Het mag duidelijk zijn dat ook Achmea niet tot de maatschappijen behoort waar men moet zijn als er iets gebeurd.
Premies kan iedereen innen, maar zorg ervoor dat mensen fatsoenlijk worden behandeld in geval van schade.

jeanne-veghel

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 22
Re: Centraal Beheer? Even Apeldoorn maar niet bellen
« Reply #2 on: 19 July 2010, 12:16:09 »
Geachte Jan,

Afgelopen week kwam mij nog een letselschadegeval onder ogen wat in behandeling is bij Achmea en de belangenbehartiger is Bureau Pals.
Aansprakelijkheid is duidelijk in dit geval, er is een paar maanden geleden om een voorschot gevraagd door cliënt, maar bureau Pals zegt
nu vorige week tegen zijn cliënt (antwoord heeft een paar maanden moeten duren blijkbaar)
dat Achmea dat niet doet als er een eindbod op tafel ligt, wat trouwens niet eens is geaccepteerd door cliënt.
Had Pals gelijk kunnen zeggen toch, als er om een voorschot wordt gevraagd, hoe het in elkaar zit.

Het water staat hem tot aan de lippen en zijn belangenbehartiger is op de valreep met vacantie gegaan, zonder iets verder geregeld te hebben.
Voor zover ik het nu begrijp.
Ook is hem de no cure no pay aangeraden, terwijl de aansprakelijkheid vanaf het begin duidelijk was en ook is geaccepteerd door TP.
Bij het intake gesprek is door cliënt gevraagd aan Pals, wat is wijsheid en dan komt er als antwoord : no cure no pay!!!!!


Wat kan cliënt nu het beste doen om niet te verdrinken? Er is totaal geen vertrouwen meer bij cliënt in wie dan ook.
Pals is inmiddels de 2e  belangenbehartiger.

met vriendelijke groet

Jeanne

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 478
Re: Centraal Beheer? Even Apeldoorn maar niet bellen
« Reply #3 on: 22 July 2010, 11:45:13 »
Geachte mevrouw,

Ik vind het moeilijk, zo niet onmogelijk, om inhoudelijk op uw berichten te reageren. Ik zou toch echt eerst de betreffende dossiers moeten bestuderen om een zuivere oordeelsvorming te hebben waarna ik een desgewenst advies zou kunnen uitbrengen.

De betreffende personen staan het vrij ons kantoor telefonisch te benaderen of ons spreekuur te bezoeken (zie op onze website het menu: Hoe kunnen wij u helpen).

Neemt niet weg dat de geschetste wijze van zaken als triest valt te bestempelen.


Johannes de Bruin
Letselschade Haaglanden