Author Topic: uitblijven schadevergoeding  (Read 3608 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 1
uitblijven schadevergoeding
« on: 31 October 2008, 13:45:17 »
Kunt u mij helpen met de volgende vraag?

Ik heb een auto-ongeval gehad en uit alles is gebleken dat de tegenpartij schuldig is. De verzekeraar van de tegenpartij heeft ook al het voorschot en het aanvullende overschot overgemaakt eind augustus aan de volmacht. Deze volmacht moet dit overmaken aan mijn verzekeraar zodat het aan mij uitbetaald kan worden. Het probleem is alleen dat dit volmachtbedrijf dit niet doet. Eerst wat smoesjes en uiteindelijk zouden ze het uitbetaald hebben aan de verkeerde. Nu willen ze dat geld eerst terugvorderen en dan pas overmaken aan mijn verzekeraar. Mijn advocaat zegt dat het enige wat we kunnen doen een kort geding aanspannen is, maar dat we hoogstwaarschijnlijk dan iedereen tegen ons in het harnas jagen is en dan helemaal niks gaan zien.

Bestaat er een klachtenregeling of iets anders wat ik kan doen?
Het geld wordt 2.5 maand achtergehouden, kan dit zomaar?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

melissa

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 37
Re: uitblijven schadevergoeding
« Reply #1 on: 2 November 2008, 11:34:09 »
In ieder geval dan ook 'wettelijke rente claimen', vanaf datum ongeval!

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 476
Re: uitblijven schadevergoeding
« Reply #2 on: 3 November 2008, 10:22:57 »
Een kort geding is niet nodig, dat is schieten met een kanon op een mug.

Als de verzekeraar of volmacht een onjuiste betaling doet is dat niet uw probleem, anders gesteld, men heeft naar u toe een betalingsverplichting en die dient men zonder voorbehoud na te komen, anders is men in gebreke.

Een aangetekende brief aan de Directie van de betreffende verzekeraar volstaat met daarin een goed verwoorde klacht. Mogelijk dat nog wordt aangegeven dat een klacht wordt ingediend bij de Raad van Toezicht op het Verzekeringsbedrijf, tegenwoordig KIFID (zie internet) geheten.



Jan de Bruin
Letselschade Haaglanden