Author Topic: bedrijfsongeval  (Read 4001 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johan

  • Guest
bedrijfsongeval
« on: 24 January 2006, 13:52:16 »
In juni 2000 heb ik een bedrijfs ongeval gehad,waarna ik in totaal 4 jaar thuis heb gezeten.Mijn schouder wordt nooit meer 100%,hierdoor ben ik ook om geschoold.Van mijn werkgever heb ik nooit wat gehoord,ik ben officieel nog steeds in dienst.Kan ik hier nog wat verhalen of ben ik te laat,ik dacht dat letselschade alleen bij verkeersongevallen mogelijk was,en je werkgever verteld niet wat er allemaal mogelijk is.
Met vr gr
         johan

johannes de bruin

  • Guest
Aw:bedrijfsongeval
« Reply #1 on: 26 January 2006, 17:09:59 »
Op grond van artikel 3:310 Burgerlijk Wetboek verjaart een rechtsvordering tot vergoeding van schade door verloop van vijf jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de benadeelde zowel met de schade als met de aansprakelijke persoon bekend is geworden.

De vijf jaarstermijn gaat in wanneer u bekend bent met de schade (uw letsel)en/of de aansprakelijke persoon (uw werkgever)

U had dus vanaf datum ongeval 5 jaar de tijd om een letselschadeclaim bij uw werkgever in te dienen.

Uw vordering lijkt mij dan ook verjaard. Wellicht had uw werkgever de verplichting het bedrijfsongeval te melden bij de Arbeidsinspectie en bij haar beroepsaansprakelijkheidsverzekering.

Deze laatste had op haar beurt in het kader van aktief schaderegelen (daar hebben verzekeraars zich in \"Bedrijfsregelingen\"documenten voor vastgelegd om uit eigen beweging contact te zoeken met een slachtoffer van letselschade.

Mogelijk dat u dit zelf nog eens nagaat, ofwel, is de schade door uw werkgever gemeld bij haar verzekeringsmaatschappij. Zo niet, dan vrees ik dat de wettelijke bepaling van verjaring (art. 3:310 BW) onverkort van toepassing is.

Johannes de Bruin
Direkteur Letselschadebureau Haaglanden BV