Author Topic: schadevergoeding na brommeraanrijding  (Read 3380 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dado

  • Guest
schadevergoeding na brommeraanrijding
« on: 21 June 2007, 22:51:14 »
Mijn zoon van 17 heeft met zijn brommer een aanrijding gehad met een fietser die door de politie aansprakelijk is gesteld. Die man heeft zijn adresgegevens aan mijn zoon gegeven maar nu weten wij niet wat wij precies ermee moeten. De brommer is beschadigd en verder heeft mijn zoon een gebroken sleutelbeen, verwondingen aan beide knieƫn en wond boven zijn heup. Hij is per ambulance naar ziekenhuis vervoerd en wordt nu per auto of taxi naar school gebracht (i.v.m. zijn tentamens die hij niet kan missen) en natuurlijk kan hij een tijd lang niet werken (bijbaantje als pizzabezorger). Verder is er schade ontstaan aan zijn kleding, helm, horloge en mobiele telefoon. Het is vrij duidelijk dat hij langere tijd rust moet nemen en kan niet sporten waarvoor hij een abonnement heeft. De tegen partij zou een verzekering hebben, maar wij hebben met hem nog geen contact opgenomen omdat wij niet precies weten hoe wij dat moeten aanpakken. Door de politie zij wij verwezen naar de algemene schadeformulier dat voor de schade aan motorrijtuigen gebruikt, maar hoe zit het met vergoeding van andere materieleschaade en eventuele medische kosten?
Ik hoop dat er iemand is die ons aanwijzingen in een goede richting kunnen geven. Alvast bedankt!

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 478
Aw:schadevergoeding na brommeraanrijding
« Reply #1 on: 22 June 2007, 09:27:31 »
U dient de veroorzaker van het ongeval schriftelijk aansprakelijk te stellen en het verzoek toe te voegen om uw aansprakelijkstelling door te zenden aan de WA-verzekeraar van de veroorzaker.

Voor de verdere gang van zaken, dan wel advies, kunt u telefonisch contact opnemen op 070-3922716

Mr. F. Hertog
Letselschadebureau Haaglanden BV