Author Topic: Tijdsduur  (Read 4092 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Laura Robbers

  • Guest
Tijdsduur
« on: 10 January 2006, 12:25:45 »
Ik heb in 1998 een whiplash opgelopen door een aanrijding. Via de whiplashstichting heb ik een advocaat ingeschakeld.

Op dit moment zijn we in een soort impasse beland, waarin de tegenpartij beweert dat ik helemaal niet zo ziek ben als ik zeg en ik moet maar zien te bewijzen dat ik na bijna 7 jaar nog steeds dagelijks last heb.

Mijn advocaat probeert nu een onafhankelijk onderzoek af te dwingen. Mijn medisch adviseur en die van de tegenpartij zijn nu aan het bekijken wie mij gaat onderzoeken. Waar ik erg veel moeite mee heb is dat mijn! medisch adviseur er elke keer maanden over doet om te reageren op de tegenpartij.

Volgens mijn advocaat is dit de normale gang van zaken maar ik vind het te belachelijk voor woorden.

We zijn nu bijna 2 jaar bezig om 1 onderzoek voor ekaar te krijgen. Het enige wat ik volgens mijn advocaat hier nog aan kan doen is een rechtszaak aanspannen, maar ja dat zie ik (nog) niet zitten.

Mijn vraag is dus; is het normaal dat mijn medisch adviseur er 3 tot 4 maanden over doet om te reageren? (zelfs de tegenpartij is sneller!)

Frank

  • Guest
Aw:Tijdsduur
« Reply #1 on: 10 January 2006, 12:26:42 »
Een medisch adviseur dient binnen een redelijke termijn op het verzoek om advies te reageren. Een termijn van 3 of 4 weken is redelijk. De door u aangegeven termijn van 3 tot 4 maanden is echter onacceptabel.

Indien uw advocaat er niet in slaagt om bij de tegenpartij een onafhankelijk onderzoek af te dwingen dan dient hij via de rechter een deskundigenonderzoek aan te vragen.

Laura Robbers

  • Guest
Aw:Tijdsduur
« Reply #2 on: 10 January 2006, 12:28:05 »
Hoi Frank,

Bedankt voor je reactie. Mijn medisch adviseur heeft nog steeds niet gereageerd! Mijn advocaat en ik hebben besloten om de zaak te laten afkopen door de tegenpartij, voor een aanzienlijk bedrag natuurlijk! Wil de tegenpartij de zaak niet afkopen, dan maken we de gang naar de rechtszaal.