Author Topic: kapotte pees opgelopen tijdens werkzaamheden  (Read 4297 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dave

  • Guest
kapotte pees opgelopen tijdens werkzaamheden
« on: 17 April 2007, 14:21:13 »
ik heb een vraagje. ik heb enkele verwondingen opgelopen aan mijn linkerhand. ik ben namelijk tijdens mijn werkzaamheden ongelukkig door glas gegaan met mijn and. hierdoor had ik twee wonden welke beide gehecht moesten worden. verder was er ook een pees kapot welke gehecht is. moet nu 6-7 weken in het gips zitten. daarna is de vraag of mijn vinger de volledige functionaliteit terug krjgt... mijn werkgever heeft het ongeval erkend als zijnde een bedrijfsongeval.

nu is mijn vraag kan ik dit letsel beschouwen als gering letsel og licht letsel. of wellicht nog anders.. ik ben erg benieuwd

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 472
Aw:kapotte pees opgelopen tijdens werkzaamheden
« Reply #1 on: 18 April 2007, 10:34:22 »
Afhankelijk van de duur van het herstel maar zeker ook of u klachten blijft houden (blijvende invaliditeit?) kan uw letsel in een bepaalde categorie worden ingedeeld.

Dat geldt dan uiteraard niet alleen voor het bepalen van de hoogte van het smartengeld, maar voorts ook of u nog uw oude werk kan doen (inkomensderving?) en of u thuis nog de nodige klussen kunt uitvoeren (verlies van zelfwerkzaamheid).

Gaat u de zaak zelf regelen met uw werkgever? Heeft uw werkgever deze zaak in handen gesteld van haar verzekeringsmaatschappiuj?

U kunt mij bellen voor nader advies en overleg.

Vriendelijk groetend,
Johannes de Bruin
Directeur Letselschadebureau Haaglanden

dave

  • Guest
Aw:kapotte pees opgelopen tijdens werkzaamheden
« Reply #2 on: 18 April 2007, 12:11:40 »
de zaak is reeds in behandeling gegeven bij een collega van u denk ik, mr hertog... maar ik was benieuwd naar aanleiding van het lezen van de meegezonden stukken waar een kapotte pees onder valt, vandaar...

maar zoals ik begrijp is daar dus niet helder een antwoord op te geven. Ik zal het tzt met mr hertog nog bespreken dan. in ieder geval bedankt voor uw reactie

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 472
Aw:kapotte pees opgelopen tijdens werkzaamheden
« Reply #3 on: 24 April 2007, 22:04:55 »
Collega mr. Hertog zal u verder te woord staan en u een deskundig en helder advies geven.

Jan de Bruin
Letselschadebureau Haaglanden