Author Topic: letselschade  (Read 3899 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Danielle

  • Guest
letselschade
« on: 12 September 2006, 17:42:58 »
Op 14 -6-2006 ben ik op mijn werk mishandeld door een jongen van 15 á 16 jaar.Ik ben buschauffeur van beroep.
Deze jongen is op gepakt en zit nu al die tijd al vast.
De zaak komt voor op de 27ste september.
Wat er is gebeurd is dat hij mij mijn keel heeft dichtgeknepen zo hard dat ik 2 weken plekken op mijn keel heb gehad(politie heeft zelfde dag nog foto`s gemaakt) Ik kon 2 weken moeilijk slikken af en toe.
Ook had ik een bult op mijn voorhoofd waar hij geslagen heeft.Ik heb (waarschijnlijk bij het verdedigen) mijn monnikskapspier in mijn linker schouderblad gescheurd.
Ik loop nu nog steeds bij de fysiotherapeut.Ook loop ik bij de maatschappelijk werker en ga 14 september naar de psycholoog.Ik kan nog steeds niet zonder kalmerings en slaap tabletten.Ik heb 2 maanden mijn huishouden moeten over laten aan mijn gezin.Ik kon niet eens een fles drinken open maken.Ik ben angstig als ik langs groepjes jongeren moet lopen.
Ben nog steeds niet aan het werk.
Via mijn werk krijg ik juridische hulp.Deze wilde een voorlopige matteriële schade vergoeding eisen van 518 euro.Ik vind dit bedrag echter belachelijk laag aangezien ik ook geen auto heb kunnen rijden en dus anderen moest vragen...ik meer ben gaan roken door de zenuwen...anderen voor mij vaak boodschappen moesten doen...ik niet kon koken voor mijn kids en die dus meerdere keren buiten de deur moesten eten..
Hebben jullie een indicatie van hoe ik die schade zou kunnen verhalen...hoeveel ik zou kunnen vragen etc?

Hoop dat jullie mij snel kunnen helpen...alvast bedankt in ieder geval

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 472
Aw:letselschade
« Reply #1 on: 13 September 2006, 09:43:13 »
Ik neem aan dat uw belangenbehartiger deskundig is op het terrein van de letselschade.

Uw schade dient ingediend te worden bij het Schadefonds Geweldsmisdrijven. Zie haar website op het internet.

Ik kan niet beoordelen of uw werkgever het goed voor u doet. Daartoe behoef ik het dossier in te zien.

Ik neem aan dat u een schrftelijk overzicht hebt gemaakt van alle gemaakte onkosten.

Dat schade-overzicht dient dan vervolgens met uw belangenbehartiger te worden besproken en wanneer u het er samen over eens bent, dient het schade-overzicht aan het Schadefonds Geweldsmisdrijven te worden gepresenteerd.

Wat voor soort schadeposten u kunt claimen is natuurlijk afhankelijk van uw persoonlijke situatie. Daarvoor bestaat geen tabellenboek.

Uitgangspunt is dat al uw gemaakte onkosten als gevolg van het voorval vergoed dienen te worden.

Daarbovenop kunt u aanspraak maken op vergoeding van smartengeld. De hoogte daarvan kan eerst worden bepaald wanneer u hersteld bent dan wel dat verder herstel niet meer intreedt (medische eindtoestand).

Er kan meer over uw zaak gezegd worden maar dan ga ik op de stoel van uw belangenbehartiger zitten en dat is niet correct.

U kunt mij niettemin bellen voor nader advies.

Ik wens u succes en beterschap toe.

Jan de Bruin
Letselschadebureau Haaglanden BV

Bericht gewijzigd door: jan, op: 2006/09/13 09:44