Author Topic: Litteken op linker handrug  (Read 3463 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Willem

  • Guest
Litteken op linker handrug
« on: 17 August 2006, 18:31:18 »
Geachte ...,

In september 2005 is de poes van de buren in m\'n huis geslopen. Toen ik hem naar buiten wilde helpen werd hij angstig en krapte m\'n linker handrug open. Na een bezoek aan het ziekenhuis incl. tetanus-prik heb ik hieraan een litteken van 2,5 cm over gehouden.
Op verzoek van ACHMEA Personenschade heb ik hier twee foto\'s van gemaakt ter beoordeling! Zij hebben als volgt geantwoord:

De door u toegezonden foto\'s zijn beoordeeld. Mijn voorstel is de zaak af te wikkelen met een smartengeldvergoeding van € 200,00.

Graag verneem ik van u of u hiermee kunt instemmen.

Met vriendelijke groet,
Achmea Personenschade


Mijn vraag is eigenlijk of er dergelijke gevallen bekend zijn, en wat is in deze een redelijke vergoeding?
Quote

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 472
Aw:Litteken op linker handrug
« Reply #1 on: 21 August 2006, 10:16:18 »
Geachte heer,

Dergelijke gevallen zijn alleen uit mijn praktijk bekend. Gezien het geringe letsel wordt hiervoor niet geprocedeerd. Er is dan ook aangaande uw letsel geen rechtspraak bekend.

Ik ga er vanuit dat het \"slechts\" gaat om littekenschade en niet functionele blijvende beperkingen aan uw hand.

Bovendien dat u geen verdere medische behandelingen moet ondergaan, bijvoorbeeld littekenweefsel dat nog in ontwikkeling is.

Tot slot ga ik er vanuit dat uw litteken u niet belemmert in uw beroep of inkomen. Denk aan de situatie van bijvoobeeld een fotomodel.

Op een aanbod dient een tegenbod te komen. Ik denk vanuit mijn praktijkervaring dat een bedrag van euro 250,00 een mooi resultaat zou zijn.

Ik wens u veel succes.


Jan de Bruin
Letselschadebureau Haaglanden BV