Author Topic: psychiatrisch-onderzoek  (Read 4885 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sheryf

  • Guest
psychiatrisch-onderzoek
« on: 15 August 2006, 23:01:00 »
Geachte,

Een psychiatrische onderzoek kan zover ik ingelicht ben, zowel door eigen partij als door de wederpartij worden aangevraagd.

Nu zou ik graag de nut ervan willen weten en wanneer, in welk geval een slachtoffer m.b.t de uitslag van het psych-rapport zich ongerust hoeft te maken en wanneer volstrekt niet, ongeacht door wie/welke partij deze onderzoek aangevraagd is.

hoogachtend.

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 472
Aw:psychiatrisch-onderzoek
« Reply #1 on: 21 August 2006, 10:32:45 »
U stelt een algemene vraag die ik helaas niet algemeen kan beantwoorden.Indien ik uw mail zou trachten te beantwoorden dan vrees ik dat dit forum hiervoor te kort is.

Op het gevaar af gecorrigeerd te worden geef ik aantal overwewgingen en aandachtspunten mee.

Belangrijk is:

Patientenkaart van de huisarts waar uit uw medisch verleden blijkt.

Goed opgebouwd medisch dossier door de behandelend psychiater en waarmee u het eens bent.

Goede medisch adviseur die bekend is met de keurend psychiaters in Nederland. Sommigen zijn pro verzekeraars, anderen pro slachtoffer!!!!!!!!

Reden waarom een psychiatrisch onderzoek moet plaats vinden in relatie tot uw (letselschade)

Psychiatrisch onderzoek moet doorgaans aanvullend zijn, er dienen eerdere onderzoeken aan vooraf te zijn geweest.

Nog zoveel meer.

U dient via uw belangenbehartiger aan de keurend psychiater kenbaar te maken dat u gebruik maakt van het wettelijk blokkeringsrecht.

Het te verschijnen rapport over u dient eerst aan u te worden verstuurd ter goedkeuring. Staan er zaken in die volgens u niet kloppen en wordt geweigerd uw opmerkingen over te nemen, dan kunt u publicatie van het rapport wettelijk blokkeren.

Ik wens u veel succes.

Jan de Bruin
Letselschadebureau Haaglanden BV

Hartman

  • Guest
Aw:psychiatrisch-onderzoek
« Reply #2 on: 14 October 2006, 21:33:41 »
Indien een (vrijgevestigde) psychiater een een rapport stuurt naar het UWV ivm met een bezwaarschrift (herkeuring)dienen die diagnoses (classificatie DSM-IV) nader toegelicht te worden indien de patiënt hierom vraagt? Reden: m.n. As-II (persoonlijkheidsstoornissen) geeft niet aan of de gestelde diagnose \'ongevalsgevolg\' is. Indien middels medische literatuur (note: biologische psychiatrie) aanwijzingen zijn dat agv een \'whiplash\' persisterende trauma\'s onstaan (WAD 3 en 4) waardoor een psychiatrische stoornis ontstaat, dan zou dat betekenen, gezien de dissertatie van Gebrig Versteegen (RUG 2001) dat veranderde persoonlijkheidskenmerken wel degelijk ongevalsgevolg zijn en niets te maken heeft met \'bio-psychosociale problematiek\' zoals \'passive coping stijl\'; bewegingsangst\'; catastroferende gedachten\' die volgens menig fysiotherpeut em dito revalidatie arts (c.s.) als OORZAAK voor aanhoudende (nek)klachten wordt gezien.

Hartman

  • Guest
Aw:psychiatrisch-onderzoek
« Reply #3 on: 14 October 2006, 21:33:53 »
Indien een (vrijgevestigde) psychiater een een rapport stuurt naar het UWV ivm met een bezwaarschrift (herkeuring)dienen die diagnoses (classificatie DSM-IV) nader toegelicht te worden indien de patiënt hierom vraagt? Reden: m.n. As-II (persoonlijkheidsstoornissen) geeft niet aan of de gestelde diagnose \'ongevalsgevolg\' is. Indien middels medische literatuur (note: biologische psychiatrie) aanwijzingen zijn dat agv een \'whiplash\' persisterende trauma\'s onstaan (WAD 3 en 4) waardoor een psychiatrische stoornis ontstaat, dan zou dat betekenen, gezien de dissertatie van Gebrig Versteegen (RUG 2001) dat veranderde persoonlijkheidskenmerken wel degelijk ongevalsgevolg zijn en niets te maken heeft met \'bio-psychosociale problematiek\' zoals \'passive coping stijl\'; bewegingsangst\'; catastroferende gedachten\' die volgens menig fysiotherpeut em dito revalidatie arts (c.s.) als OORZAAK voor aanhoudende (nek)klachten wordt gezien.

Hartman

  • Guest
Aw:psychiatrisch-onderzoek
« Reply #4 on: 14 October 2006, 21:34:08 »
Indien een (vrijgevestigde) psychiater een een rapport stuurt naar het UWV ivm met een bezwaarschrift (herkeuring)dienen die diagnoses (classificatie DSM-IV) nader toegelicht te worden indien de patiënt hierom vraagt? Reden: m.n. As-II (persoonlijkheidsstoornissen) geeft niet aan of de gestelde diagnose \'ongevalsgevolg\' is. Indien middels medische literatuur (note: biologische psychiatrie) aanwijzingen zijn dat agv een \'whiplash\' persisterende trauma\'s onstaan (WAD 3 en 4) waardoor een psychiatrische stoornis ontstaat, dan zou dat betekenen, gezien de dissertatie van Gebrig Versteegen (RUG 2001) dat veranderde persoonlijkheidskenmerken wel degelijk ongevalsgevolg zijn en niets te maken heeft met \'bio-psychosociale problematiek\' zoals \'passive coping stijl\'; bewegingsangst\'; catastroferende gedachten\' die volgens menig fysiotherpeut em dito revalidatie arts (c.s.) als OORZAAK voor aanhoudende (nek)klachten wordt gezien.