Author Topic: Val door slecht onderhouden brug  (Read 3922 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maartje

  • Guest
Val door slecht onderhouden brug
« on: 16 July 2006, 00:51:32 »
Beste mensen van Haalanden BV.

Vrijdag avond was ik samen met een vriend van mij bij een plas water gaan liggen waar we wilden gaan zwemmen.
Er is daar een brug die over het water gaat waar men overheen mag lopen.

Dit deed ik ook de brug is vorig jaar opnieuw gemaakt.
Ik dacht dus dat die weer veilig was. Er was namelijk niets afgemaakt of er stond geen bordje bij gevaarlijke brug etc.
Ik liep dus over die brug. Op het moment dat een verdere stap zetten schoof die plank weg. Deze zat dus niet vast! Met het gevolg dat ik met mijn been door de andere 2 planken heen schoof. Waarna mijn andere been dat ook deed vervolgens stoote ik mijn lip toen ik verder weg schoof. Ik lag eerst in een pijnlijke positie!
Toen hing ik daar aan mijn armen boven het water. Dat was ongeveer ander halve meter van de brug tot het water. Ik heb me eigen toen gelukkig omhoog kunnen hijsen en verder op de brug kunnen gaan zitten. Er liggen namelijk allemaal grote stenen. Stalen buizen en kabels onder die brug in het water. Als ik in het water was gevallen was het veel slechter afgelopen! Toen ik mijn been zag zat die aardig onder het bloed en mijn rok was gescheurd!

Ik ben toen half struikelend daar naar de wc gegaan en vervolgens was mijn vriend me komen helpen om naar de auto te lopen en naar huis te gaan.
Toen ik thuis was gekomen hebben we het schoongemaakt.. het deed zo`n pijn dat ik niet op mijn been kon staan!
Ik ben toen gaan slapen met de hoop dat het de volgende dag er beter zou uitzien en dan ik weer kon lopen en dus kon gaan werken.
Dat was dus niet het geval! Mijn been was helemaal blauw, dik en zat vol met krassen en sneetjes van het hout van die brug. We hadden gelukkig de wondjes de avond daarvoor schoon gemaakt dus er zat geen viezigheid in! Mijn lip was ook helemaal opgezwollen.

Ik heb toen een afspraak bij de dokter gemaakt omdat mijn been er slecht uitzag! Ik kon gelukkig binnen een half uur komen. Eenmaal daar zei ze dat het zwaar gekneusd was maar dat ze het niet verder kon onderzoeken omdat ik zo`n pijn had, de wondjes waren schoon zei ze en de kneuzingen enz. moesten met rust beter worden. Ze zei dat omdat ze zeker wist dat het niet gebroken was. Ik moet maandag terug komen zodat ze me dan goed kan onderzoeken.
Ik heb dus die vrijdag niet kunnen werken en ik ben zaterdag niet naar extrema kunnen aan waar ik kaartjes voor had. Ik moest met mijn been rusten en dan kan niet op een dance feest! Dit vond ik zo erg dat ik heel de dag iedereen en alles voor vanalles en nog wat heb uitgemaakt. Wat natuurlijk niet mijn bedoeling was! Dat weten ze gelukkig ook. Maar ik had me zo naar dat feest toegeleefd! Waarom moest mij dit nu weer overkomen? Ik weet omdat ik bij de gemeente werk dat hun de eigenaar van die plas zijn. En dat ze die verhuren aan een water ski vereniging. Zij zijn wel verantwoordelijk voor het onderhoud. Dus ook voor die brug! Waar dus nergens bij staat pas op gevaarlijke brug, of dat er een lint is gespannen dat je niet over die brug mag lopen. Als dat het geval was, was ik niet over die brug gelopen en was dit dus ook niet gebeurt!

Moet ik hun hier dan nu voor mijn letsel aansprakelijk stellen? En hoe moet ik dit dan aanpakken?

Met Vriendelijke Groet,
Maartje

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 472
Aw:Val door slecht onderhouden brug
« Reply #1 on: 18 July 2006, 11:11:00 »
U kunt de Gemeente hoofdelijk aansprakelijk stellen voor uw ongeval op de brug.  

Juridisch gesproken is er sprake van een opstal die niet voldoet aan de eisen die men daaraan in de gegeven omstandigheden mag stellen en daardoor gevaar voor personen of zaken oplevert. De bezitter van de opstal is dan aansprakelijk.

Bezitter is in beginsel diegene die in de registers als eigenaar van de opstal is ingeschreven.

Dit staat in artikel 6 : 174 BW.

Volledigheidshalve zou u ook de school op grond van artikel 6 : 162 BW en/of artikel 6 : 174 BW aansprakelijk kunnen stellen.

U dwingt daarmee de beide aangesproken partijen onderling af te stemmen wie uw schade regelt.

Indien uw letselklachten niet binnen 1 week zijn verdwenen adviseer ik u wederom de huisarts te bezoeken. Daarmee legt u bewijstechnisch een dossier aan.

Johannes de Bruin
Letselschadebureau Haaglanden BV