Author Topic: Wiplash  (Read 4543 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nathasja

  • Guest
Wiplash
« on: 25 June 2006, 10:14:12 »
Hallo,

Ik heb in maart 2003 een auto-ongeluk gehad. Helaas heb ik hier een wiplash aan over gehouden. De klachten hoef ik niet uit leggen, want daar heb al genoeg over zien staan op dit forum.

Nu willen ze overgaan tot afwikeling van de zaak op zich vind ik dat prima, maar ben toch ook wel benieuwd waar ik allemaal rekening mee moet houden.

Verder heb ik een neurologisch onderzoek gehad deze man heeft in zijn rapport aan gegeven dat ik het post ... wiplash syndroom heb. Hij geeft dan ook aan dat mijn beperkingen worden ingeschaald alszijnde 6% van de algehele persoon waardoor ik in categorie 2 uitkom. Kan iemand mij uitleggen wat dit inhoud.

Mijn eigen medisch adviseur vind dit aan de hoge kant waardoor ze het geestelijke aspect( concentratie, woordverwisseling etc.) achterwege wil laten.

Mijn advocaat heeft ook aangegeven dat ik niet moet verwachten dat ik tot mijn pensioen mijn loonderving kosten krijg uitgekeerd, maar er is nu wel vastgesteld dat ze niet verwachten dat ik ooit weer full-time aan de slag kan.

Heeft iemand voor mij antwoorden en een idee met wat voor bedragen ik eventueel accoord zou kunnen gaan.

Met vriendelijke groet,


Nathasja

jan

  • Guest
Aw:Wiplash
« Reply #1 on: 6 July 2006, 14:52:35 »
Met alle respect maar wat u enerzijds zegt en wat uw medisch adviseur en uw advocaat anderzijds vinden lijkt mijlenver uit elkaar te liggen.

Het gaat wel om uw toekomst en het veilig stellen van uw financiele situatie die door het ongeval, zo maak ik op, benadeeld is.

Gaat u niet te snel akkoord met wat men u voorhoudt.

Mijn voorstel: laat u eerst uw advocaat een berekening van uw geleden en nog te lijden letselschade maken.

Vervolgens vraagt u bij ons een second opinion aan. Ik kan dan tevens beoordelen of uw zaak wel in juiste handen is.

U kunt mij bellen
Johannes de Bruin
070 3922715

Nathasja

  • Guest
Aw:Wiplash
« Reply #2 on: 7 March 2007, 14:26:31 »
Beste meneer De Bruijn,

Bij een jaar geleden heb ik u bovenstaande vraag gesteld.

Nog steeds zit er geen schot in de zaak en mijn advocaat bedenkt al allerlei uitwegen voor de tegen partij zoals:

Je krijgt je inkomensderving niet vergoed tot je 65ste.

ik heb aangegeven dat ik dit jaar mijn ziektekosten weer heb moeten verhogen zodat ik mijn therapie vergoed krijg. Zegt hij Dat heb je vorig jaar toch ook al gedaan. Ik weet niet of ze dat wel gaan betalen.

Inmiddels ben ik zwanger en begint ie van daar kunnen ze wel eens moeilijk over doen.Hij geeft daarin aan dat ik dan toch minder zou gaan werken.

Verder zit ik nu na 4 jaar weer op het loon waar ik op zat. Ja dan heb je geen loonderving meer, maar hoe zit het dan met de verhogingen en ik heb een opeliding gedaan voor P&O waar ik nu niets mee kan om dat ik geen ervaring op heb kunnen doen, omdat het bedrijf waar ik toen werkte mijn terug  zette in functie.

Ik wil het graag afsluiten, want ik ben het zat. De tegenpartij heeft schuld bekent.
Ik heb een expertise gehad wij een onafhankelijke neuroloog die aan heeft gegeven dat ik 6% invaliditeit heb. Dan zouden we nu toch wel tot een eind moeten kunnen komen.

Ik wil zo graag straks als de kleine er is gewoon lekker me met mijn gezin bezig houden en dit achter  me laten.

Wat zou u mij aanraden? Ik heb het idee dat ik straks met veel minder wordt af gescheept als waar ik eigenlijk recht op heb.

Alavst bedankt voor uw antwoord.

Met vriendelijke groet,


Nathasja Breeuwer

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 472
Aw:Wiplash
« Reply #3 on: 12 March 2007, 10:27:16 »
Geachte mevrouw,

Ik kan niet zo maar even u een advies geven. Daarvoor moet ik het dossier goed bestuderen.

Ik weet niet hoe goed en aktief uw advocaat is. Het is ook niet correct om vanuit dit forum daar commentaar op te leveren.

Ik stel voor dat u uw advocaat verzoekt om een concept afwikkelingsvoorstel met daarbij de nodige uiteenzetting hoe hij/zij tot deze uitgangspunten is gekomen ter bepaling van uw schadevergoeding.

Vervolgens legt u aan mij het gehele dossier voor in het kader van een second opinion. Ik zal dan vervolgens u mijn inzichten weergeven (schriftelijk) waarbij het aan u is om te bepalen hoe verder te gaan met de afwikkeling van uw letselschadezaak.

Voor een second opinion vragen wij om een eenmalige bescheiden eigen bijdrage van euro 180,00 (ons huidig uurtarief). Zulks in de wetenschap dat wij meerdere uren nodig hebben om uw zaak goed te bestuderen en om een zorgvuldig en afgewogen advies af te geven.

Ik verneem gaarne nader van u.

Johannes de Bruin
Directeur Letselschadebureau Haaglanden