Author Topic: sexuele stoornissen door ongeval en hoogte smartengeldvergoeding  (Read 444 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 474
Geachte mevrouw (..) en heer (..),

Ik meldde gisteren in ons gesprek op mijn Kantoor dat ik afhankelijk van het opgelopen letsel aan beide (!) partners op enig moment vraag of het ongeval van negatieve invloed is op de intimiteit tussen de partners.

Ik heb de behoefte nog eens een aanvullende toelichting te geven waar ik gisteren niet aan toe kwam. We bespraken immers best wel veel in uw zaak.

Indien er sprake is van een blijvende negatieve invloed op de kwaliteit van de intimiteit tussen partners en dit te relateren is aan een ongeval met letselschade is zulks een verhogende factor bij de hoogte van het te zijner tijd vast te stellen smartengeld (gederfde levensvreugde).

Bij het vaststellen van het smartengeldbedrag wordt onder anderen gekeken naar de hoogte van het percentage blijvende medische invaliditeit van de getroffen persoon (uitgedrukt in procenten) en als er sprake is van (medisch bevestigde) seksuele stoornissen zal dit percentage met een aantal procenten omhoog gaan en dus tot een hoger smartengeld leiden.

Nota bene: Zoals u hebt kunnen vaststellen stel ik die vraag aan beide partners en het verzoek komt per e-mail/brief. Uw antwoord leg ik voor aan mijn medisch adviseurs voor een medische bevestiging en daaraan gekoppeld een ophoging van het invaliditeitspercentage.

In dit proces ben ik niet bepalend maar wel aansturend!

Dit toch wel gevoelige onderwerp leg ik nu (!) niet aan u voor, wellicht later nadat ik uitvoerig over uw letsel en blijvende klachten ben ge?nformeerd.

Met vriendelijke groet,

Johannes de Bruin
ClaimZorg Letselschade