Author Topic: Smartengeld geeist van T-Mobile  (Read 5128 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 474
Smartengeld geeist van T-Mobile
« on: 4 April 2012, 14:36:31 »
   
   T-Mobile Klantenservice   
   Postbus 16272
   2500 BG  Den Haag
      
      

Den Haag,   9 februari 2012
Ons kenmerk:   (..)

Geachte dames en heren,

Onder bovenstaand kenmerk heeft mijn kantoor sinds een aantal jaren een zakelijk abonnement lopen.

Reden waarom ik mij thans schriftelijk tot u wend is gelegen in de volgende omstandigheid.

Ik verbleef in de maand oktober 2011 in Thailand voor 22 dagen en ontving op mijn mobiele nummer (...) wel 4 maal per dag x 22 dagen een ongevraagd sms bericht van T-Mobile waarin ik steeds werd geattendeerd met de volgende tekst:

Beste klant,

U hebt geen actieve pas of uw pas is verbruikt. Om gebruik te maken van mobiel internet in het buitenland Met Travel en Surf kunt u voordelig een pas kopen via de gratis mobiele website http://www.roaming.t-mobile.nl. Liever via SMS bestellen? SMS dan DAGPASk 1 (dagpas 5 mb, geldigheid 24 uur, € 1,95) of WEEKPAS 1 (weekpas onbeperkt, geldigheid 7 dagen, € 14,95) naar 1401. Groet, T-Mobile.

In totaal heb ik dus ongevraagd gedurende mijn vakantie in Thailand 88 sms berichten ontvangen zoals  hiervoor gemeld. Hierover heb ik telefonisch bij u nadien mijn groot ongenoegen geuit en gemeld dat deze ongewenste berichten mijn vakantiegevoel niet ten goede kwam.

Wat schetst recent mijn verbazing en afgrijzen.

In de periode van 1 februari 2012 tot en met 4 februari 2012 verbleef ik zakelijk in Portugal. Ik ontving over deze periode elke dag 18 sms berichten, welke luiden:

U hebt geen actieve pas of uw pas is verbruikt. Om gebruik te maken van mobiel internet in het buitenland Met Travel en Surf kunt u voordelig een pas kopen via de gratis mobiele website http://www.roaming.t-mobile.nl. Liever via SMS bestellen? SMS dan DAGPASk 1 (dagpas 5 mb, geldigheid 24 uur, € 1,95) of WEEKPAS 1 (weekpas onbeperkt, geldigheid 7 dagen, € 14,95) naar 1401. Groet, T-Mobile.

In totaal heb ik dus ongevraagd gedurende mijn verblijf voor slechts vier dagen in Portugal 72 sms berichten ontvangen.

Ik spreek u allereerst buiten en zonodig daarna in rechte op het volgende aan:

- ongewenste buitenproportionele hoeveelheid aan sms berichten voor elke dag verblijf in het buitenland met steeds dezelfde    boodschap
- ongewenste inbreuk op mijn privacy
- ongewenste inbreuk op mijn nachtrust
- ongewenste inbreuk op mijn vakantie beleving
- ongewenste vorm van mobiele stalking.

Ik eis allereerst dat u onmiddellijk maatregelen treft zodat voorkomen wordt dat ik na 1 bericht daarna die berichten niet meer behoef te ontvangen.

Ten tweede eis ik een schadevergoeding op immateriële gronden zoals hierboven wel duidelijk moge zijn voor een bedrag van € 750,00.

Mocht u aan beide eisen niet voldaan, dan wend ik mij tot de Opta, de Consumentenbond, het medium Radar, Kassa, Youp van het Hek en zet ik u op de website: www.letselschadehaaglanden.nl/letselschadeforum dat jaarlijks door 150.000 personen wordt bezocht.

Ik zie uw berichten met belangstelling tegemoet.




Met vriendelijke groet,
Johannes de Bruin
Directeur Letselschade Haaglanden


Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 474
Re: Smartengeld geeist van T-Mobile
« Reply #1 on: 4 April 2012, 14:42:37 »
Nu u niet reageert op mijn brief van 9 februari 2012 gaan de aangekondigde acties doorgang vinden.

Wel ontving ik op 15 februari 2012 tot mijn stijgende verbazing een sms van T-Mobile waarbij ik moest aangeven 1 van 5:

Hoe tevreden bent u over uw gesprek met T-Mobile
1.   uiterst tevreden
2.   zeer tevreden
3.   tevreden
4.   enigszins
5.   ontevreden

Hoe zo welk gesprek?

Voorts stel ik de volgende aanvulling voor:

6.   enigszins ontevreden
7.   zeer ontevreden
8.   uiterst ontevreden

Heden plaatste ik al voornoemde brief op ons Letselschadeforum dat in 2011 door 150.000 personen werd bezocht.

Ik overweeg voorts alle zakelijke abonnementen die bij ons kantoor lopen bij T-Mobile op te zeggen.

Voor wat betreft mijn eis tot vergoeding van immateriële schade zal ik aanstonds gaan compenseren met de aan T-Mobile verschuldigde maandelijkse abonnementsgelden.

Voor alle duidelijkheid: ik wens een schriftelijke reactie, geen “beloverlast” van een help/klachtendesk. De ervaring heeft geleerd dat T-Mobile onvoldoende in staat is dit goed af te handelen, ergo, er volgt vervolgens een nieuwe klacht over de wijze van telefonische klachtenbehandeling.

Tot slot het volgende.

Ik ga wederom binnenkort voor 10 dagen naar Portugal. De rapen zullen gaar zijn wanneer u mij weer dagelijkse laster bezorgt van 18 sms berichten, zie mijn brief van 9 februari 2012.

Hoogachtend,

Johannes de Bruin