Author Topic: Whiplash  (Read 5272 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin

  • Guest
Whiplash
« on: 20 March 2006, 10:46:12 »
ik heb sinds vorig jaar whiplash, en dit beheerst nu mijn leven met steeds weer de hoofdpijn, ik sta er mee op en ga er mee naar bed.
pijnstillers neem ik niet meer want die helpen toch niet.
ik heb al een belangenbehartiger, maar ik wil nu wel een einde maken aan het hele verhaal van onderzoeken en dergelijke alleen maar voor de tegenpartij.
ik wil me dus laten afkopen.
wat kan ik vragen wat is een goede immateriƫle schade vergoeding.
graag een berichtje hierop.

groetjes Martin

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 474
Aw:Whiplash
« Reply #1 on: 20 March 2006, 11:16:57 »
Afhankelijk van diverse factoren, gelegen in uw persoonlijke situatie kan tot een afkoopsom van uw letselschade worden overgegaan.

Bedenk dat schadevergoeding is gebaseerd op een tweetal soort schadeposten. Namelijk vergoeding van (1)materiele schade en (2)immateriele schade

Allereerst de materiele schade.

Dit behelst al uw gemaakte en nog in de toekomst te maken kosten hoe dan ook genaamd. Bijvoorbeeld medische (behandelings)kosten die voor eigen rekening komen. Maar ook eventuele inkomensderving, gederfde carriere- en pensioenschade etc. naast belastingschade.

Voorts moet u denken aan eventuele door het u overkomen ongeval optredende risico van arbeidsuitval. Dit risico van arbeidsuitval kan middels onderhandelingen voor u worden afgekocht door middel van een geldsom ineens waarbij partijen over en weer de goede en kwade kansen trachten in te schatten en op geld waarderen.

Overigens adviseren wij doorgaans om een voorbehoud voor arbeidsuitval te maken, aangezien de inkomensderving enorm kan zijn.

U kunt ook schadevergoeding vorderen vanwege economische kwetsbaarheid. Stel dat u vanwege reorganisatie bij uw werkgever wordt ontslagen, dan bent u gezien uw medisch verleden (whiplash) niet bepaald een aantrekkelijke kandidaat voor een nieuwe werkgever. Dat kan behoorlijk financieel oplopen, zeker als u na verloop van tijd uit de WW in de bijstand komt en uw vermogen eerst mag gaan opsouperen! Voor de hierdoor ontstane schade is ook uw wederpartij of diens verzekeraar aansprakelijk.

Er zijn nog veel meer materiele schadeposten maar uw belangenbehartiger hoort u in mijn optiek daarop te wijzen.

Dan de immateriele schade.

Vergoeding van geleden en nog te lijden leed of smart, ook wel smartengeld genoemd, ofwel juridisch genaamd: vergoeding van immateriele schade.

Aan welke criteria u moet voldoen om in aanmerking te komen voor vergoeding van smartengeld kunt u op deze website nalezen:
menu \"Informatie en submenu smartengeld\".

Bedragen voor whiplash varieren van euro 750,00 tot euro 50.000,00 afhankelijk, zoals hierboven al gesteld de aard en de ernst van uw letselen van diverse persoonlijke factoren.
 
Ik neem aan dat uw belangenbehartiger heeft aangestuurd op een onafhankelijk neurologisch onderzoek om uw letsels en klachten te onderzoeken en hoe - medisch gezien - uw toekomst er uit zal gaan zien. Kortom, welke beperkingen en klachten u zult blijven ondervinden en in welke mate u daarvan dagelijks last hebt in uw werk, uw hobbies, uw sport, uw kluswerkzaamheden, maar ook of in sociaal opzicht u schade oploopt.

Ik wens u veel succes bij de eindonderhandelingen. Mogelijk dat u ons nog eens benadert voor een second opinion. Daarover dien ik met u wel nadere afspraken te maken.

Johannes de Bruin
Directeur Letselschadebureau Haaglanden BV

Bericht gewijzigd door: jan, op: 2006/03/20 11:21