Author Topic: Vrijstelling belasting verlies verdienvermogenvermindering  (Read 4370 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vortex

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 3
Vrijstelling belasting verlies verdienvermogenvermindering
« on: 21 February 2009, 22:34:04 »
Vanwege een verkeersongeluk in 2007 heb ik persoonlijk een schadeclaimbedrag bedongen van een verzekeraar (aansprakelijkheid werd niet betwist). Met behulp van een advocaat is mijn claim in een "juridisch jasje" gestoken. . .het bleek dat de advocaat weinig of geen moeite deed om de claim zelf op te zetten vanuit alle mogelijke verlies/schadeposten zoals letselschadebemiddelaars dat kennelijk doen. Mede hierdoor is waarschijnlijk is het schadevergoeding wetsartikel geheel niet gedefinieerd: het gaat om de algemene beschrijving van "arbeidsvermogenvermindering". . .er is geen sprake van direct verlies van contracten (ik ben ZZPer) en geen sprake van loon. . .eigenlijk was ik destijds een werkloze ondernemer. Vanuit mijn zakelijk inkomen van de vorige 8 maanden is een gemiddeld inkomen berekend en op die basis, met een paalde “afbouw” percentage voor arbeidsongeschiktheid over een aantal jaren tot einde leven. . .ik ben pas 65 geworden. . .heb ik de schadeclaim geregeld en deze is toegekend zonder er over te vechten. De bescheiden schade vergoeding is zonder enige poging om van mijn kant onredelijke eisen te stellen opgemaakt en goedgekeurd maar er is geen harde definitie gegeven van de rechtsgrond waaruit vrijstelling van belasting blijkt(ook al is dat beloofd). Na veel uitzoeken blijkt haast niemand hier iets over te durven zeggen. Ik begrijp dat niet.

Belastingvrijstelling is een zaak van rechtsgronden. . .men gooit uiteraard niet een dobbelsteentje om willekeurig achteraf te gaan beslissen dat schadevergoeding al dan niet onder inkomstenbelastingen wet te rangschikken.