Author Topic: Verzekering erkent schuld niet.  (Read 4355 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marv

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 2
Verzekering erkent schuld niet.
« on: 2 February 2009, 17:05:01 »
Beste mensen,

In 2004 heb ik een brommerongeluk gehad.
Zowel ik op het brom-/fietspad als de auto's kregen groen licht.
Zonder richting aan te geven sloeg een auto af, waardoor ik hier tegenaan botste.

De verzekering van de tegenpartij eist nu dat ik kan bewijzen groen licht gehad te hebben, anders willen ze niet betalen.

Op het schadeformulier staat géén kruisje bij: heeft een rood licht genegeerd.
Dit formulier is door beide partijen ondertekend.

Op de achterkant van het formulier heeft de tegenpartij ook niets gezegd over dat ik door rood gereden zou hebben.
Door het ondertekenen daarvan gaat hij akkoord met oa: ondertekende verklaard geen info achter te houden met betrekking tot het ongeval.

Echter in een verklaring aan zijn verzekeraar verteld hij dat ik wél rood had.

Dit is natuurlijk niet waar, en blijkt ook niet uit de officiele stukken.

De verzekeraar wil geen waarde aan het schadeformulier hechten omdat er in kleine letters op staat:
dit formulier laat ondertekende geen schuld erkennen.

Het is natuurlijk een duidelijke zaak, maar toch gaan ze niet over tot betaling.

Wie heeft er advies voor dit tot de dag van vandaag nog steeds vervelende probleem?

ps. zijn "onafhankelijke" schade expert heeft met absurde smoesjes de schadeclaim meer dan gehalveerd  :o
Zo schatte hij de schade aan een helm van 450 euro op 50 euro, omdat er een kras op zat.
Op de vraag of het verantwoordelijk was de helm te blijven gebruiken antwoorde hij: Dat is voor je eigen risico.
Hoe kan zo'n persoon dat nou zeggen  ???
 
Mvg,
Martin V.

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 472
Re: Verzekering erkent schuld niet.
« Reply #1 on: 24 February 2009, 10:04:08 »
Geachte heer,

Het spijt mij dat ik u moet berichten dat wij ons uitsluitend bezig houden met letselschade (zeer ingewikkeld en breed terrein op dat rechtsgebied) en dat beoordeling en regeling van materiële schade niet tot onze kernactiviteiten behoort.

Op afslaand verkeer rust bij een aanrijding met tegemoetkomend of rechtdoorgaand verkeer de bewijslast. Wat de verzekeringsmaatschappij u opdraagt is kolder!

Dreigt u maar met een dagvaarding, misschien wordt er dan serieus naar uw zaak gekeken.

Jan de Bruin
Letselschade Haaglanden

Marv

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 2
Re: Verzekering erkent schuld niet.
« Reply #2 on: 7 March 2009, 20:28:30 »
Bedankt voor uw reactie!

Graag even ter bevestiging:
De bewijslast in geval van botsing tussen rechtdoorgaand verkeer en aflaand verkeer ligt ten alle tijden, en zonder uitzondering, bij het afslaande verkeer?

En is dit eventueel ergens terug te vinden zodat ik het kan onderbouwen bij gebruik als argument?
Een wetnummer o.i.d.?

Mvg,
Martin V.


Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 472
Re: Verzekering erkent schuld niet.
« Reply #3 on: 10 March 2009, 16:04:05 »
Niet ten alle tijde, wel in beginsel.

Ik ga er daarbij van uit dat voor u beiden hetzelfde verkeerslicht gold en dat u in de zelfde richting reed.

Ik verwijs u naar eerdere berichten, wij behandelen geen materiële aanrijdingen. Help ik u verder dan lopen we de kans dat dit geen Letselschade Forum meer blijft en voorzie ik duizenden vragen op dit Forum over blikschade. Het spijt me, daarvoor zijn we niet uitgerust en moet ik een bewuste keus maken.

Dit Forum is echt bedoeld voor vragen over letselschadezaken, dat is een enorm terrein!

Uw vraag naar wetsartikelen kunt u aan de ANWB richten.

Veel succes.

Jan de Bruin