Author Topic: bedrijfsongeval  (Read 5440 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gerard

  • Guest
bedrijfsongeval
« on: 7 February 2006, 12:09:02 »
Ik heb 3 weken geleden een bedrijfsongeval gehad waarbij
ik een gecompliceerde enkel breuk heb opgelopn.(2 platen en 15 schroeven) heb ik recht op smartengeld en zoja moet ik nu al actie ondernemen?

F. Hertog

  • Guest
Aw:bedrijfsongeval
« Reply #1 on: 7 February 2006, 15:56:10 »
Geachte heer,

Indien uw werkgever aansprakelijk gehouden wordt voor het bedrijfsongeval dat u overkwam heeft u buiten smartengeld ook recht op vergoeding van de overige schade die u lijdt als gevolg van het ongeval.

U dient hiertoe zo spoedig mogelijk actie te ondernemen door uw werkgever aansprakelijk te stellen.

Voor deskundig advies en bijstand in deze kunt u telefonisch contact opnemen op telefoonnummer 070-3922716.

Met vriendelijke groet,

Mr. F. Hertog
Letselschadebureau Haaglanden BV

gerard

  • Guest
Aw:bedrijfsongeval
« Reply #2 on: 8 February 2006, 18:40:54 »
Als je je werkgever aanspraakelijk stelt krijg je hierna dan geen scheve werkverhouding?
Als je b.v smartegeld eist?

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 472
Aw:bedrijfsongeval
« Reply #3 on: 14 February 2006, 10:12:04 »
Het is aan u of er een vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld. Als u daardoor moeilijkheden met uw werkgever vreest, is het zinvol dat u eerst overleg hebt met uw werkgever alvorens een dergelijke actie in te stellen.

Uw werkgever betaalt premie, naar ik aanneem, voor een aansprakelijkheidsverzekering. Indien zich dan ook een bedrijfsongeval voordoet  is het aannemelijk dat u een passende schadevergoeding van de betreffende verzekeraar ontvangt. Daar kan uw werkgever, uitzonderingen daargelaten, geen last van hebben.

Bericht gewijzigd door: jan, op: 2006/02/14 10:13

gerard

  • Guest
Aw:bedrijfsongeval
« Reply #4 on: 14 February 2006, 15:33:11 »
bedankt voor de info.