Author Topic: verjaring  (Read 2942 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jankie

  • Guest
verjaring
« on: 23 July 2007, 19:24:41 »
Goedenavond,

Het vorige mailtje is per ongeluk onvolledig aan u verstuurd.
=========

Ik ben in december 2001 ziek geworden.
In december 2002 heb ik mijzelf \' beter\' gemeld.
(na 50 weken ziekte)

In Januari 2003 (na 4 weken betermelding) heb ik mijzelf opnieuw ziekgemeld.

De klacht voor zowel de 1e als de 2e ziektemelding is te noemen als RSI.(=bedrijfsongeval(?))

Mijn vraag omtrent bovenstaande betreft de verjaringstermijn.

Gaat de verjaringstermijn in vanaf de 1e ziektemelding of vanaf de \'2de\' ziektemelding.

Ik verneem graag uw reaktie hierop.

Bijvoorbaat dank,

A. Jankie

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 472
Aw:verjaring
« Reply #1 on: 6 August 2007, 20:03:05 »
U legt een lastige vraag voor die door professionals mogelijk verschillend kan worden beantwoord. Laat ik een poging doen.

Zoals u waarschijnlijk al hebt vernomen gaat de verjaringstermijn van 5 jaar in op het moment dat u bekend met de gebeurtenis of bekend bent geworden met de schade.

U meldt twee ziektemeldingen vanwege RSI maar ik krijg de indruk dat het om dezelfde klachten (schade) gaat, ontstaan op uw werkplek?

Ik vraag me dan ook af of een betermelding aangaande uw klachten de verjaring doorbreekt en na uw tweede ziektemelding er een nieuwe verjaringstermijn van 5 jaar gaat lopen.

Anders wordt het wanneer u echt zou zijn hersteld van uw eerdere klachten (uw eerste ziektemelding) en u na werkhervatting weer deze klachten kreeg omdat de werkplek (nog) steeds niet in orde was.

U kunt mij telefonisch nadere informatie verstrekken. Ik zou toch wat meer willen weten over een aantal zaken.

Jan de Bruin
Letselschadebureau Haaglanden

Bericht gewijzigd door: jan, op: 2007/08/06 20:04