Author Topic: Val over opstapje  (Read 4005 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

van den Oord

  • Guest
Val over opstapje
« on: 10 January 2006, 12:33:35 »
In Motel Eindhoven ( van Van der Valk)gingen we eten ter gelegenheid van mijn moeders verjaardag. Het was een lopend buffet wat opgesteld stond in een soort uitbouw aan het restaurant.

Wat mijn moeder niet gezien heeft, is dat de vloer van de uitbouw zo\'n 6 a 7 cm hoger laag dan de vloer van het restaurant. Hierdoor maakt ze een smak op de grond en valt met haar hoofd recht op de grond.

Het gevolg is een grote gapende wond van 4 cm lang en nogal diep. En twee zere knieën. In het ziekenhuis is de wond zowel onderhuids als bovenhuids gehecht en zal altijd een litteken blijven boven de wenkbrauw. De knieën zijn foto\'s van gemaakt en gelukkig was hier niets mee.

Het bleek dat ze voorheen altijd een soort van plank voor dit opstapje hadden liggen, maar dat die op last van de brandweer verwijderd moest worden. Er stond ook nergens aangegeven dat er een opstapje was.

De obers waren erg klungelig en de zogenaamde EHBO-er, ook een ober, ging te werk zonder handschoenen en pakte het steriele gaas zo vol met zijn vingers aan en plakte dit op het hoofd(vol met bacteriën dus)vast met een paar zwaluwstaartjes.

Volgens hem zou de wond gelijmd moeten worden en zou mijn moeder rustig nog even kunnen eten voordat ze naar het ziekenhuis ging om de wond te laten verzorgen.

Nu bleek ook nog dat de lift niet werkte toen we naar het ziekenhuis wilden en moest ze nog enkele trappen aflopen en buiten de voordeur moesten we ons goed vasthouden aan de wankelende leuning , die met een paar houten spietjes ook bijelkaar werd gehouden. Ook zijn de kleren van mijn moeder geheel met bloed besmeurd, zo ook die van mijn man en schoonzus.
Wat moeten wij hiermee aan. Waarvoor kunnen wij het motel aansprakelijk stellen

johannes de bruin

  • Guest
Aw:Val over opstapje
« Reply #1 on: 10 January 2006, 12:34:12 »
Allereerst hoop ik dat uw moeder spoedig en algeheel herstellen zal.

Er lijkt sprake te zijn van een gevaarscheppende situatie zoals uit uw lezing naar voren komt.

Hiervoor dient u Motel van der Valk schriftelijk aansprakelijk te stellen aan de hand van uw alleszins duidelijk lezing.

Motel van der Valk is tegen dit soort voorvallen uiteraard verzekerd.

Mogelijk dat men nog aanvoert dat uw moeder niet goed heeft opgelet. Daar bestaat evenwel rechtspraak over.

De Hoge Raad oordeelde in het Kelderluik-arrest dat degene die een gevaarscheppende situatie creëert, daarbij ter afwending van diens aansprakelijkheid geen beroep kan doen op de onoplettendheid van een ander.

Met vriendelijke groet,
Johannes de Bruin
Direkteur Letselschadebureau Haaglanden BV