Author Topic: Letselschade/Smartengeld  (Read 3413 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Intransit

  • Guest
Letselschade/Smartengeld
« on: 6 June 2007, 22:58:15 »
Mijn zus is vier weken geleden verongelukt in Belgie.Zij is van de snelweg gereden door een Tjechische vrachtwagen chaufeur die tegemoetkomend kwam en door de vangrail loze middenberm kwam. De chaufeur was beschonken .Bij haar in de auto zat haar vijftienjarige dochter.Dochter is ontkomen met multiple kaakfractuur en hersen schudding en met traumatische ervaring.Mijn zus had een samenlevings contract met haar vriend die niet de biologische vader is van de dochter.Zij waren samen in het bezit van een huis die volledig hypothecair belast is. De reisverzekeringspolis heeft als begunstigde haar partner.Na terugkomst uit het ziekenhuis in Belgie blijkt dat de dochter niet meer met de partner wil samenwonen. Voogdij wordt overgezet naar mij en de dochter zal bij mij gaan wonen.Na bezoek aan de notaris blijkt dat de partner alle bezittingen in handen krijgt zowel huis als boedel en het geld dat door de werkgever van mij zus gestort gaat worden.Maken we een kans geld vrij te krijgen (smartengeld) voor inkomsten derving en op basis van trauma?