Letselschade > Letselschade

Affectieschade

(1/3) > >>

Yorick Jansen:
Het betreft het volgende: Ik heb een ongeval met mijn bromfiets en daarbij is degene die achterop zat overleden.

De politie heeft in hun rapport opgenomen dat ik de schuldige was. De verzekeringsmaatschappij heeft laten weten niks te vergoeden. In hoeverre kan de naaste familie van de opzittende schade op mij verhalen en welk bedrag zal dit ongeveer zijn?

bij voorbaat dank,
yorick

Jan de Bruin:
Ik neem aan dat u voor uw bromfiets tegen het risico van wettelijke aansprakelijkheid bent verzekerd. Indien een ander door uw toedoen dan ook schade oploopt, dient u de schadevergoeding eisende partij door te verwijzen naar uw w.a.-verzekeringsmaatschappij.

Als het gaat om affectieschade dan mag de verzekeringsmaatschappij vergoeding daarvan afwijzen, omdat er nog steeds geen wettelijke regeling is (is thans nog in behandeling bij de Tweede Kamer).

Yorick Jansen:
De bromfiets was inderdaad wa verzekerd, maar omdat de politie een technisch rapport heeft opgesteld waarin staat dat de bromfiets de constructiesnelheid van 45km/h kon overschrijden met 10-15 km/h heeft de verzekering besloten om niet uit te betalen.

Ik zelf wil dus graag weten welke kosten de verzekeringsmaatschappij nu aan mij gaat claimen (kosten ambulance, traumahelikopter, smartengeld voor tegenpartij wellicht, begraveniskosten).

Want nu heb ik geen idee voor welke kosten ik aanpsrakelijk gesteld kan worden.

mvg yorick jansen

Jan de Bruin:
Ik adviseer u de direktie van uw w.a.-verzekeringsmaatschappij schriftelijk te benaderen en een klacht in te dienen.

Uw w.a.-verzekeringsmaatschappij dient volledige dekking op basis van de polisvoorwaarden te verlenen en het opgemaakte politierapport dat uw bromfiets met een hoge snelheid zou kunnen rijden doet niets aan de verzekeringsdekking af.

Eigenlijk schandalig hoe uw w.a. verzekerings- maatschappij zich opstelt. U kunt ook een klacht indienen bij de Raad van Toezicht op het Schadeverzekeringsbedrijf te Den Haag. Veel succes.

Yorick Jansen:
De orion zegt niets te willen vergoeden omdat in de verzekeringsvoorwaarden staat dat ze niet uitkeren in geval van een opgevoerde bromfiets.

Nu heb ik geprobeerd de DAS rechtsbijstand in te schakelen, maar ook die zeggen geen rechtshulp te willen verlenen omdat er niet aan hun voorwaarden wordt voldaan in dit geval.

En ondertussen wil de Orion (mijn verzekerings-maatschappij) niets loslaten over wat er in de gesprekken met de advocaat van de tegenpartij wordt besproken, dit vind ik niet netjes maar ik weet ook niet of de Orion het wel verplicht is om mij deze informatie te geven.

De hoogte van het uiteindelijke schadebedrag dat ze gaan vorderen blijft tot op dit moment slechts gissen

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version