Letselschade > Smartengeld

smartengeld-genoegdoening

(1/3) > >>

hermanus:
Enige tijd geleden(2005) heb ik via mijn rechtsbijstandsverzekering een claim ingediend bij een universitair medisch centrum. De claim was ingediend i.v.m. een naar mijn mening onjuiste behandeling. Ik was opgegeven in 2002/2003(2x) en ben in april 2003 naar het buitenland(DE) gegaan voor een 2nd opinion, ik had longkanker. Daar vond men de ziekte operabel en ik ben vervolgens in mei 2003 geopereerd.Niet zonder succes want ik ben nog altijd tumorvrij.Ik heb de claim ingediend omdat ik van mening was dat men mij niet juist behandeld had.Zo bleek ik een bestraling te hebben gehad die palliatief was en niet curatief zoals mij was voorgehouden.De 1ste claim werd afgewezen door CentraMed, aansprakelijkheidsverzekering van het ziekenhuis. Ik heb de zaak vervolgens aanhangig gemaakt bij de RTG Den-Haag en de arts heeft een waarschuwing gekregen, o.a. voor het niet informeren van zijn patiĆ«nt over de gegeven bestraling.De afgewezen claim was inmiddels gestuit.Ik zou graag weten hoe ik een claim voor materiĆ«le schade(ik reis al jaren heen en terug naar DE)en immateriele schade het beste indien.Wat is redelijk en wat is mijn kans op genoegdoening?De bejegening van de arts was beneden alle peil en hij beschadigde een heel gezin met zijn arrogante en weigerachtige houding. De uitspraak is overigens na te lezen bij het RTG Den-Haag, nr 2007 t071.Ik hoop wat beter uit de verf te kunnen komen nu het RTG een uitspraak heeft gedaan. 

Jan:
Geachte heer,

Ik zou graag wat meer informatie van u willen hebben alvorens ik u een advies geef dat overigens niet de strekking van de verdere behandeling van uw zaak zal hebben, u zit immers al bij een rechtsbijstandsverzekering en het is niet mijn taak om de rechtsbijstandsverzekering voor te schrijven hoe men uw zaak moet behandelen.

Natuurlijk wijst CentraMed uw claim af. Daar past maar 1 antwoord bij: dagvaarden!

U kunt mij bellen: 070 3922715

Jan de Bruin
Letselschade Haaglanden

hermanus:
Beste Jan,
Er zijn inmiddels maanden verstreken sinds we met elkaar spraken. CentraMed studeert(hun medisch adviseur) nog op mijn dossier. Bijvoorbaat heeft men laten weten dat een oordeel van de tuchtrechter niet betekent dat men de aansprakelijkheid zal erkennen. Medio augustus zou CentraMed reageren maar dat is nog altijd niet gebeurd.Ik moet helaas mijn rechtsbijstand ook achter de broek zitten hetgeen tot extra tijdverlies leidt. Ik heb "mijn" juriste gezegd dat men CentraMed moet dagvaarden waarop zij in een kramp schoot en mij liet weten wat daarvoor intern allemaal voor stappen nodig zijn, weer de medisch adviseur etc... Lijkt mij echter niet zo'n probleem want men kent het dossier.Soms lijkt het wel of ik zowel CentraMed als mijn rechtsbijstand als tegenpartij heb maar nu ik zover gekomen ben wil ik niet meer loslaten.Eigenlijk ben ik sinds 2002 al bezig want mijn dispuut met de arts begon in dat jaar doordat ik het gewaagd had een 2nd opinion aan te vragen.Na 7 jaar wil ik het bijltje er niet bij neerleggen.Maar vermoeiend is het allemaal.Heb je nog een goede raad?Ik geef mijn dossier graag over.       

hermanus:

--- Quote from: hermanus on 21 September 2009, 18:04:56 ---Beste Jan,
Er zijn inmiddels maanden verstreken sinds we met elkaar spraken. CentraMed studeert(hun medisch adviseur) nog op mijn dossier. Bijvoorbaat heeft men laten weten dat een oordeel van de tuchtrechter niet betekent dat men de aansprakelijkheid zal erkennen. Medio augustus zou CentraMed reageren maar dat is nog altijd niet gebeurd.Ik moet helaas mijn rechtsbijstand ook achter de broek zitten hetgeen tot extra tijdverlies leidt. Ik heb "mijn" juriste gezegd dat men CentraMed moet dagvaarden waarop zij in een kramp schoot en mij liet weten wat daarvoor intern allemaal voor stappen nodig zijn, weer de medisch adviseur etc... Lijkt mij echter niet zo'n probleem want men kent het dossier.Soms lijkt het wel of ik zowel CentraMed als mijn rechtsbijstand als tegenpartij heb maar nu ik zover gekomen ben wil ik niet meer loslaten.Eigenlijk ben ik sinds 2002 al bezig want mijn dispuut met de arts begon in dat jaar doordat ik het gewaagd had een 2nd opinion aan te vragen.Na 7 jaar wil ik het bijltje er niet bij neerleggen.Maar vermoeiend is het allemaal.Heb je nog een goede raad?Ik geef mijn dossier graag over.       

--- End quote ---

Jan:
Geachte heer,

Ik wil uw dossier bestaande uit de correspondentie en het medisch dossier wel eens lezen. Daarna laat ik u weten hoe ik er in sta en wat ik voor u kan betekenen.

U kunt mij telefonisch benaderen (070 3922715)


Met vriendelijke groeten
Jan de Bruin
Letselschade Haaglanden


PS: Aankondigen dat je gaat dagvaarden is altijd een prima pressiemiddel, zeker bij dit soort verzekeraars.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version