Author Topic: Bedrijfsongeval  (Read 4183 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Apel

  • Guest
Bedrijfsongeval
« on: 10 January 2006, 12:29:14 »
Ik heb zaterdagmorgen een ongeval gehad: om 06.45 rijdend naar mijn werk, ben ik na een scherpe bocht rechtdoor gereden de berm in.

Mede doordat het zeer mistig en glad op de weg was heb ik de auto niet op tijd kunnen stoppen. Nu is het geval dat er toch enigszins veel blikschade aan mijn auto is.

Verder zijn geen partijen die iets hebben en is er ook niks kapot. Het is echt alleen maar mijn auto die blikschade heeft. Nu is mijn vraag dus, ben ik hiervoor bij mijn werk verzekerd?

Omdat het niet alleen woon naar werk is, maar ook dat ik normaal in mijn woonplaats werk, maar doordat ik een medewerker moet vervangen buiten de stad ben ik dus tijdelijk daar aan het werk. Ik kan de schade niet verhalen op mijn eigen verzekering, omdat ik alleen maar WA verzekerd ben!


Ik hoop dat u mij hierbij kunt helpen.

Bij voorbaat dank,

Loed.Brinkmann

  • Guest
Aw:Bedrijfsongeval
« Reply #1 on: 10 January 2006, 12:30:00 »
Nee, ik denk het niet. De werkgever is verantwoordelijk voor fouten van zijn werknemer tegenover derden

johannesdebruin

  • Guest
Aw:Bedrijfsongeval
« Reply #2 on: 10 January 2006, 12:30:41 »
Ik denk dat u een goede kans maakt om de materiele schade aan uw auto op uw werkgever te verhalen, nu u door uw werkgever tijdelijk elders te werk werd gesteld en u in de uitvoering van uw dienstbetrekking het betreffende auto-ongeval is overkomen.

Ik wens u veel succes.

Johannes de Bruin
Direkteur Letselschadebureau Haaglanden BV