Author Topic: Albert Hein : gebroken kies door kersenpit  (Read 5972 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andre Arends

  • Guest
Albert Hein : gebroken kies door kersenpit
« on: 13 May 2007, 21:04:01 »
Beste heer mevrouw, ik weet niet of ik hier terecht kan met mijn vraag, maar het gaat om het  volgende:

Mijn vrouw heeft haar kies gebroken tijdens het eten van een vlaai waar kersen in verwerkt zaten. Dit hebben wij keurig gemeld bij de winkel (AH) en zij verwezen ons naar een schade formulier. De kosten waren immers te hoog om het via de winkel te vergoeden. Het moest nu via de verzekering van de winkel. Het schade bedrag is ongeveer 700 euro, een weekendconsult en twee consulten ivm het plaatsen van een kroon.

Alle nota\'s met een schadeformulier ingeleverd bij de winkel en die hebben het vervolgens naar de verzekering gestuurd. Deze hebben ons een brief gestuurd met hierin de conclusie dat de AH niet aansprakelijk is omdat het artikel een natuurproduct is en dat er wel een pit in zou kunnen zitten. Tevens stond er ook niet op de verpakking dat de taart pitloos zou zijn.

De uitkomst daar ben ik niet tevreden mee, dus misschien kunt u mij vertellen of de redenering van die verzekeringsmaatschappij juist is of dat ze gebruik maken van de onwetendheid van de gene met de schade?

Ik hoop een bericht te ontvangen en dank u alvast voor de moeite.

Met vriendelijke groeten,

Andre Arends

Bericht gewijzigd door: jan, op: 2007/05/17 12:20

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 472
Aw:gebroken kies door kersenpit
« Reply #1 on: 14 May 2007, 14:32:04 »
U hebt volkomen gelijk!

Op de taartdoos moet staan dat het product pitten kan bevatten. Door dit na te laten voldoet het product niet aan de eisen die men redelijkerwijs daaraan mag stellen en is derhalve een mogelijk gevaar voor de volksgezondheid.

Dit kunt u de aansprakelijke verzekeraar berichten en zonodig dreigt u met maatregelen die voor deze verzekeraar hoger uitvallen dat alleen de vergoeding van de kroon.

Tot slot nog het volgende.

Ik tref in de schappen van Albert Hein producten aan waarop staat vermeld: pitloos of zonder pit (kersen op sap bijvoorbeeld).

Dus geheel onbekend is men niet met het vermelden wat er wel of niet in het product zit!

Ik vertrouw u hiermede van dienst te zijn geweest.


Met vr. gr.
Jan de Bruin
Letselschadebureau Haaglanden BV