Author Topic: Ongeval tijdens training geven  (Read 3471 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alex

  • Guest
Ongeval tijdens training geven
« on: 24 November 2006, 11:22:38 »
Op 1 november j.l. heeft mijn vrouw een ongeluk gehad. Tijdens het geven van een hockey training zijn er een viertal reclameborden die niet waren vastgemaakt en gewoon los tegen de zijkant aan stonden op haar onderbenen terecht gekomen waarna ze een tijdje bekneld zat door het gewicht van de borden.
Het gevolg is dat ze nu al drie weken in bed ligt en helemaal niks kan. Een bezoek aan het toilet is al haast niet te doen.
Hierbij komt ook nog eens dat de wond op haar kuit is gaan ontsteken waardoor de chirurg het dode weefsel heeft moeten verwijderen waardoor er nu een diep gaapend gat is ontstaan.

Mijn vraag is of het zin heeft om de hockeyclub aansprakelijk te stellen en welke dingen ik dan kan verhalen op de club.


Met vriendelijke groet,

Alex de Best

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 472
Aw:Ongeval tijdens training geven
« Reply #1 on: 27 November 2006, 10:32:17 »
Aansprakelijkheid lijkt zich aan te dienen, edoch ik prefereer een eigen onderzoek daarnaar.

Wat de gekwetste kan claimen hangt af van de schade die wordt geleden. Het voert te ver om alle mogelijke verhaalbare schadeposten hier te vermelden.

Ik adviseer de gekweste van alle uitgaven een overzicht bij te houden voorzien van bewijsstukken.

Idem voor wat betreft de kosten die derden maken ten behoeve van de gekweste.

U kunt ook aan ons de zaak in behandeling geven op basis van het LetselschadeCertificaat (versie november 2006). U bent dan tegen 5% kosten verzekerd van deskundige bijstand tegenover een professionele verzekeraar die niet direct de belangen van de gekwetste dient.


Johannes de Bruin
Letselschadebureau Haaglanden BV

Bericht gewijzigd door: jan, op: 2006/11/27 10:37