Author Topic: kies  (Read 4610 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kees

  • Guest
kies
« on: 7 November 2005, 17:33:31 »
Ik heb bij een diner in een restaurant op een stuk glas gebeten (een brokje van een schaaltje of zo) dat in het eten zat. Daardoor is een stuk (hoek) van mijn kies afgebroken (gelukkig heb ik het glas niet doorgeslikt).

Bij de tandarts bleek het een nare breuk te zijn waardoor er ook een zenuw en wortelkanaalbehandeling nodig was. En tot slot moet er een kroon op. In totaal moet ik dus wel 5 keer naar de tandarts en echt plezierig zijn de behandelingen ook niet.

Het restaurant heeft hun fout erkent en hun verzekering ook (alhoewel het allemaal wel lang duurt, het is gebeurd in januari). De tandartsrekeningen zijn geen probleem, maar ik ben wel een gezonde kies kwijt, ondanks dat er een kroon op komt. Daarnaast ben ik toch al geen fan van de tandarts, dus die behandelingen (met name de wortelkanaalbehandeling) zijn geen hoogtepunt geweest om het zacht uit te drukken.

Ik ben niet het type dat altijd het onderste uit de kan wil, maar vind wel dat er naast de tandartsrekeningen ook iets immaterieels mag zijn. Wat is daarbij reeel.

Post edited by: admin, at: 2005/11/07 17:34

Jan de Bruin

  • Guest
Re:kies
« Reply #1 on: 7 November 2005, 17:36:08 »
Bezoekt u svp onze website: www.smartengeldadvies en klik aan op gratis advies. U leest daar de voorwaarden waaraan uw claim smartengeld moet voldoen.

Er is zoals uit de casus blijkt geen sprake van bljvend letsel. Voorts valt uw letsel in de categorie licht letsel en daarover wordt vanwege het kostenaspect nauwelijks geprocedeerd. Een vergoeding voor de doorstane ellende zou in de buurt kunnen liggen van euro 750,00 tot euro 1.000,00.

Vanaf datum ongeval tot aan uitbetaling is nog over het volledige smartengeldbedrag wettelijke rente door de verzekeraar verschuldigd.

Veel succces.