Author Topic: Whiplash  (Read 5355 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijn

  • Guest
Whiplash
« on: 7 November 2005, 17:18:39 »
Een goede vriend van mij heeft een autoongeluk gehad. Hij is van achter aangereden en heeft 2 maanden lang forse pijn aan in zijn nek en schouders gehad. Hij is in die tijd veel ziek thuis geweest en heeft niet kunnen sporten en kunnen stappen.

De fysiotherapie heeft redelijk geholpen, maar over is het nog niet. Volgens mij kan hij geld vorderen van degene die hem heeft aangereden. Is dit waar en hoe moet hij dit in gang zetten?

Jan

  • Guest
Re:Whiplash
« Reply #1 on: 7 November 2005, 17:20:03 »
Niet duidelijk is of er sprake is van een medische eindtoestand. Dat laatste wil zeggen dat volledig herstel volledig is ingetreden dan wel dat verder herstel van de ongevalsletsels en daaruit voorvloeiende beperkingen niet meer volgt.

Voorts wordt niet duidelijk of er sprake is geweest van arbeidsongeschiktheid en zo ja voor hoeveel dagen en voor welk percentage.

Indien het gaat om een relatief licht nekletsel kan worden volstaan met een bedrag tussen de euro 1.000,00 en euro 1.500,00. Voor dit bescheiden bedrag dient geen finale kwijting te worden verleend aan de verzekeringsmaatschappij (al zal deze laatste dat wel graag willen) en kan het slachtoffer binnen 5 jaar na het betreffende ongeval bij terug keren van de ongevalsklachten op de zaak terug komen.

Gaat het om een niet gering nekletsel dan verdient het aanbeveling dat het slachtoffer zich wendt tot een deskundige belangenbehartiger.

Willem

  • Guest
Re:Whiplash
« Reply #2 on: 7 November 2005, 17:23:44 »
Goedendag,

Ik heb anderhalf jaar geleden een auto ongeluk gehad waarbij een dronken automobilist in oostenrijk achter op mij is gereden.
Na maanden van pijn en ww. Ben ik in de wao gekomen een nieuwe baan gevonden en aan de slag gegaan met regelmatig nog flinke pijn in nek.

Nu dat ik voor 35% arbeidsongeschikt ben krijg ik een uitkering van 21%. Maar volgens de verzekeraar in Oostenrijk kan ik die kosten van loon niet vorderen en wordt na anderhalf jaar mer 5500 euro het bos in gestuurd.

Ik heb elke maand een verlies van 88 euro op mijn oude salaris.
Heb regelmatig last van nek en hoofdpijn.

Heb moeite met het fijt dat een dronken automobilist achter op mij is gereden.

Nu wilde ik vragen of die 5500 euro wel voldoende is?

Graag uw reactie

Met vriendelijke groet Willem