Author Topic: CED Letselschade schendt AVG bepalingen!  (Read 282 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan

• Algemene moderator
  • Senior
CED Letselschade schendt AVG bepalingen!
« on: 6 July 2022, 10:45:41 »
Geachte dames en heren van CED,

Op 8 juni 2022 heb ik u uitvoerig bericht! Gelieve uw e-maibox na te lopen in plaats van mij te rappelleren.

Voorts vind ik het storend dat als ik onderstaand telefoonnummer bel ik in een wachtmelder terecht kom met de boodschap: al onze medewerkers zijn bezet! Bel ik soms met Bol.com?

Ik wens dat de letselschadedossier behandelaar en niet 1 of andere letselschadecasemanager mij rechtstreeks e-mail of belt.

Storend is voorts dat u mijn in de correspondentie een volstrekt onbekend dossiernummer opgeeft. Van meet af leest u toch dat mijn kenmerk is: JB RB 20211013/2195PS.

Tot slot wijs ik u er op dat u de AVG schendt door aan te geven in het automatisch telefoonbericht “dat dit gesprek kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden”.

Ik weet niet welke onverlaat dit binnen CED heeft bedacht maar alle facetten in een letselschadezaak zijn verbonden aan de persoon die letselschade heeft opgelopen. Al die zeer privacy gevoelige medische-, financiële- en sociale gegevens van het slachtoffer mag en kan geenszins dienen voor trainingen.

Nota bene: Zou u het prettig vinden als uw gehele door een ongeval ellendige situatie in een trainingscessie door volstrekt onbekenden wordt besproken? Zotter kan het niet worden. Wie zijn verstand gebruikt zou opmerken dat u bij het gewraakte automatisch bericht aangeeft: kies 1 voor toestemming, kies 2 als u dat niet wenst!

U verandert deze telefoonboodschap of ik leg de zaak voor aan de AVG en zal hierover gaan publiceren.

Het spijt mij maar ik heb geen goed gevoel bij deze zaak. Het geheel maakt op mij een ambtelijke indruk en zoals algemeen bekend: daar gaat dagelijks van alles en nog wat mis!

Ik zet deze e-mail op mijn weblog en het Letselschade Forum! Jaarlijks wordt dit door 70.000 personen/instanties/pers/Kamerleden bezocht.

Nota bene: ik heb graag de NAW-gegevens en dossierkenmerk van de achterliggende WA-verzekeraar.

Johannes de Bruin

Directeur ClaimZorg

debruin@claimzorg.nl