Author Topic: Onacceptabele reactie termijnen van verzekeraars door kostenbesparingen  (Read 918 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 472
Geachte heer Van...... (Alilanz),

Ik nam kennis van uw antwoord waarvoor mijn dank.

Ook voor Allianz heeft te gelden dat ik in beraad heb de toezichthouder De Nederlandse Bank te verzoeken een onderzoek in te stellen naar de extreem lange en onacceptabele looptijden die verzekeraars in acht nemen voordat er een reactie volgt. Verzekeraars hebben een maatschappelijk functie en dienen zich daarbij naast winstrealisatie en kostenbesparingen terdege bewust van te zijn.

Een slachtoffer van letselschade die afhankelijk is van voorschotbetalingen mag niet 6-12 weken wachten op een reactie van een verzekeraar; dat is inmiddels de gang bij een andere grote verzekeraar die binnenkort alle dossiers van Vivat er bij krijgt en het personeel van Vivat grotendeels niet meegaat.

Het is betreurenswaardig om dit te constateren maar er is al jaren duidelijk sprake van een teloorgang in de letselschadezaken bij verzekeraars; redenen daarvoor zijn u ongetwijfeld bekend.

Ik plaats deze e-mail op mijn weblog en letselschadeforum. Nogal wat 2e Kamerleden en journalisten/redacties lezen regelmatig mee.

Met vriendelijke groet,

Johannes de Bruin
ClaimZorg Letselschade