Author Topic: de nieuwe ING internetbankieren website: Tijd voor een ouderwetse Overheidsbank  (Read 1600 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 469
Ongevraagd heeft ING haar internetbankieren website volledig in de prullenbak gegooid en een nieuwe site gepresenteerd die uitblinkt in onherstelbare gebruikersonvriendelijkheid.

Welke gek is op dit idee gekomen en wie binnen ING heeft hiervoor toestemming gegeven? Een jarenlang vertrouwde website met een zeer overzichtelijke menu structuur is in rook opgegaan en moest plaats maken voor een doolhof.

Veel oudere mensen vanaf 60 jaar hebben veel moeite gedaan om te gewennen aan internetbankieren met gebruik van Tan codes. Wat blijkt, de Tan codes kunnen niet meer gebruikt worden en er dient ook gecommuniceerd te worden met een smartphone = een apparaat die mijn moeder op leeftijd en velen met haar ongebruikt opzij leggen.

Nog veel erger wordt het wanneer al die oude mensen nu ineens met een bizar onvriendelijke nieuwe website van ING bankieren worden geconfronteerd. Men snapt dit niet en gevaar van verkeerde handelingen ligt op de loer. Honderdduizenden ouderen die pensioengeld hebben uit te geven worden door ING afgeschreven, kennelijk commercieel niet interessant. Gelijktijdig worden honderden pinautomaten waar ouderen geld kunnen tappen voor de kleinkinderen gesloten.

Hierover heb ik inmiddels geklaagd bij de Klantenservice van ING Amsterdam. Toen ik vroeg hoe ik nieuwe Tan codes via deze nieuwe website kon aanvragen bleef men het antwoord schuldig, men snapte ook die nieuwe website niet. Maar.... men had een oplossing: klik op het oranje leeuwtje en je krijgt de oude website terug. Ditzelfde advies kreeg ik even laten van een medewerker van de Alarmlijn van ING omdat ik daar verzocht om mijn Tan code lijst te blokkeren zodat ik toch na 1 week een nieuwe lijst kreeg.

Mijn 2e klacht betrof dat elke vrijdagmiddag het zakelijk betalingsverkeer van ING er al meer dan 2 jaar standaard uit ligt waarbij standaard de zeer irritante tekst verschijnt: excuses voor het ongemak. Als je te vaak sorry zegt heeft het geen betekenis meer, dat geldt ook voor de wekelijkse excuses van ING!

Misschien wordt het tijd dat ING duidelijk aangeeft niks meer met de gewone consument van doen te willen hebben. Die veroorzaken overlast en kosten en passen niet in de idiote marketing strategie en absurde websites. Een hypotheek bij ING (Nationale Nederlanden) afsluiten? Gaat u liever een deurtje verder, u past niet in ons verdienmodel (..)

Misschien wordt het tijd voor een Overheidsbank, een soort Postbank, zonder winstoogmerk.

Nota bene: mijn klacht werd kennelijk aangehoord; vandaag kreeg ik van ING een sorry voor het ongemak briefje met een Bruna kadobon van € 10.


Johannes de Bruin