Author Topic: Gedragscode Behandeling Letselschade: veel geblaat, weinig wol!  (Read 2392 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 469
Geachte heer,

Ik zal volgende week meer inhoudelijk op uw brief reageren. Wat ik thans meld is het volgende.

U gaat nogal kort door de bocht door te stellen dat ik mij niet aan de GBL conformeer. Wij committeren ons aan de GBL maar behoeven zoals de LSA geen inschrijving. Ik heb principieel grote bezwaren niet zozeer tegen de inhoudelijke regelingen als wel dat concurrerende personen ons kantoor beoordelen en inzage wensen te hebben aan jaarstukken etcetera.

De GBL heeft geen verandering gebracht in de aanblik van verzekeraars. De goede zijn de goede gebleven en de slechte verzekeraars hebben hun gedrag niet gewijzigd. In feite zoals het Keurmerk Letselschade (wie horen we daar nog over?) is de GBL een mooi document maar meer waarde heeft het ook niet.

In deze zaak ben ik al bijna 3/4 jaar doende en tot op heden is er geen eurocent aan bgk betaald. Ik ga niet akkoord met een uurtarief van € 200,00 incluis btw en kantooronkosten en verwijs naar mijn eerdere opgave. Betaling daarvan zie ik deze week tegemoet anders gaat de dagvaarding er uit en laat ik u alvast mededelen dat ik een voorlopig getuigenverhoor in zal stellen en een veelvoud aan bekende personen in de letselschadebranche zal oproepen die zich over mijn deskundigheid opgebouwd in 39 jaar mogen uitlaten. Uw vader - een charmante en harde onderhandelaar - staat ook op die lijst! Voorts komt er een accountantsverklaring aan die het een en ander zal bevestigen over ons uurtarief van de achterliggende jaren en dat verzekeraars steeds ingediende declaraties hebben betaald. Tot slot mijn curriculum vitae.

Indien u of uw opdrachtgever Amlin mijn deskundigheid wenst te toetsen aan wel of geen deelnemer aan de GBL denk ik dat u op het verkeerde spoor zit. Bezie ik de Europese Hof Jurisprudentie over deskundige belangenbehartiging dan komt daar de term GBL niet in voor en ook mis ik een rechtsgrond in het nationale recht.
 
Ik parkeer uw voorstel tot bespreking totdat duidelijkheid is over mijn bgk. Zelfs Postbus 51 verstrekt geen gratis informatie. Wanneer u ooit naar ons kantoor komt neemt u dan uw eigen thee/koffiekan en beker mee? 50 eurocent voor het schoteltje bij het toilet? Graag ook uw eigen stoel meenemen. Kosteloos verblijf kennen wij helaas niet.

Groetend,
Johannes de Bruin
ClaimZorg Letselschade