Author Topic: Medisch Centrum Haaglanden (Revalidatie) jaagt patienten op hoge kosten  (Read 2636 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 472
Klacht   
Medisch Centrum Haaglanden
T.a.v. de Directie
Postbus 432
2501 CK Den Haag

Den Haag,    4 augustus 2015
Ons kenmerk:     JB RB 20140130/1645 PS


Geachte dames en heren,

In toenemende mate zien we dat uw Revalidatie-afdeling onze cliënten niet zelf in behandeling neemt maar doorstuurt naar commerciële bedrijven zoals OCA.

OCA legt na een kennismakingsgesprek met cliënt deze een wurgcontract voor waaruit blijkt dat de Intake bij OCA van vele honderden euro’s door de cliënt moet worden betaald. De revalidatie-behandeling zelf volgt een zelfde OCA weg middels wurgcontracten waarbij de cliënt duizenden euro’s uit eigen middelen moet betalen.

Cliënten zijn als het goed is verzekerd tegen ziektekosten waaronder revalidatiebehandelingen in een ziekenhuis. Zorgverzekeraars betalen deze kosten niet indien particuliere commerciële instellingen met de cliënt een eigen revalidatietraject ingaan. U behoort dat te weten.

Ik heb dit onderwerp recent met een revalidatie-arts van uw Ziekenhuis besproken maar de aangesprokene reageerde nogal arrogant door te stellen dat behandeling door hem als arts geadviseerd slechts relevant is en dat het kostenaspect hem niet interesseert. Ik vind een dergelijke opstelling abject en infaam.

Ik plaats deze brief op ons Letselschadeforum dat jaarlijks 90.000 bezoekers heeft. Voorts lijkt het mij een goede zaak deze kwestie eens onder de aandacht te brengen van TV/Radio West.

Hoogachtend,

Johannes de Bruin
ClaimZorg Letselschade
E-mail: debruin@Claimzorg