Author Topic: Reaal betaalt voorschotjes uit de losse pols zonder onderbouwing  (Read 2828 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 469
Reaal Schadeverzekering NV Utrecht
Postbus 8260
3503 RG Utrecht                                                                                                                                             
T.a.v. de heer of mevrouw P.G. Holl

Den Haag,       4 augustus 2015         
Ons kenmerk: JBRB 20150420/1746PS
Uw kenmerk:  15-phl-8505
               
 
Geachte heer of mevrouw Holl,

Zojuist wordt mij uw brief van 3 augustus 2015 bezorgd. Ik krijg daar thans reeds – en we moeten nog beginnen aan deze niet eenvoudige zaak – een slecht gevoel bij.

Op het door beide partijen ondertekend schade aangifte formulier staat op de voorzijde dat er sprake is van gewonden. Het ligt niet alleen op de weg van Das Rechtsbijstand (dat men u niet zou hebben bericht over letsel van cliënt, ben ik verbaasd over?) maar ook op uw pad.

Ik heb u op 20 juli 2015 een uitgebreide brief in een enorme bundel aan bescheiden in deze zaak toegezonden, waaronder jaarcijfers, medische informatie en nog zoveel meer. Mijn verzoek om een voorschot onder algemene titel (!) van € 10.000 is meer dan redelijk en wel onderbouwd.

Daarentegen zien we het herkenbare patroon bij Reaal Verzekeringen: ondermaatse voorschotjes betalen zonder verdere onderbouwing. Cliënt is vanaf 20 april 2015 volledig arbeidsongeschiktheid tot heden en dat zal gegeven de contacten die ik veelvuldig met cliënt heb nog wel voortduren.

Ik nodig u uit zelf een fiscale berekening te maken van de jaarcijfers van cliënt’s onderneming naar diens netto besteedbaar inkomen + vaste lasten van de bedrijfsvoering. Gezien de jaarcijfers van cliënt en de aangeleverde medische informatie vind een aankondiging ad libitum van een  voorschotje van € 1.500,-- abject en infaam.

Mocht het bedrijf van cliënt door verwijtbaar tekortschieten door Reaal Verzekeringen inzake noodzakelijke bevoorschotting dan wordt u reeds bij dezen voor alle gevolgen en kosten hoe dan ook genaamd aansprakelijk gesteld.

Het gevraagde voorschot onder algemene titel (!) van € 10.000 komt er deze week aan en eerst dan kan Assuraad zich met mij in verbinding stellen. Ik overleg nog met cliënt of men Assuraad wenst te ontvangen. Het zou u uit fatsoensoverweging sieren indien u een “verzoek tot bezoek aan het slachtoffer” indiende in plaats van een dictaat aan te kondigen dat uw schaderegelaar er aan komt.

Komt het gevraagde voorschot er niet dan zien we elkaar bij de rechtbank.

Tot slot nog het volgende.

Ik heb mijn aansprakelijkstelling + uitvoerige bescheiden (gebundeld en overzichtelijk middels Producties) van 20 juli 2015 aan de heer (..) gestuurd. Dat is niet zonder reden geschied nu dit naar verwachting geen eenvoudige zaak gaat worden en ik een senior behandelaar op deze zaak bij Reaal Verzekeringen verwacht.

Gezien uw brief van 3 augustus 2015 en uw voorschotje van € 1.500,-- geeft u er geen blijk van dat u de juiste man of vrouw voor deze zaak bent.

Deze zaak gaat op ons Letselschadeforum!

Ik zie uw berichten met belangstelling tegemoet.


Met vriendelijke groet,

Johannes de Bruin,
ClaimZorg Letselschade 
E-mail: debruin@claimzorg.nl