Author Topic: Heb ik Überhaupt recht op smartengeld?  (Read 5342 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Booltje

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 1
Heb ik Überhaupt recht op smartengeld?
« on: 24 January 2015, 01:35:43 »
Hai,

Tijdens motorrit door duitsland getroffen door acute
blinde darm ontsteking. Gevolg: spoedoperatie.
Alles goed voorbereid van te voren. Reisverzekering: maximale polis. Anwb: meest
Uitgebreide polis voor buitenland.

Korte samenvatting:
Direct melding gedaan bij alarmcentrale reis/ziektekosten en anwb toen ik werd opgenomen.
Anwb enige partij die niet gemaakte afspraken nakwam. Zowel mondeling als schriftelijke als zelf
Volgens hun eigen voorwaarden.

Kreeg na mijn operatie te horen van de anwb: wij halen niet uw spullen uit het hotel. Valt niet onder uw polis (bij thuiskomst bleek dat anwb dit volgens de door hun gestelde voorwaarden moest doen).
Ik ben 3 dagen na een, tegenvallende operatie, met de taxi (via ziektekostenverzekering) langs het hotel gereden.
Ik kon amper lopen, maar ik moest mijn spullen hebben. Helm, jas, tomtom, etc etc. Dus met een verse buikwond, trapje op en af en op en af.
Alle spullen uiteindelijk bij elkaar.

Thuis gekomen begon het "ja/nee" spel.
Men loog werkelijk alles wat los en vast zat. Ik heb gevraagd of ze hun mededelingen als toezeggingen op de mail wilde zetten. Men wilde dit niet in eerste instantie. Aangegeven dat ik zelf dan een concreet verslag maak en hun deze toestuur. Met de vraag: mocht de inhoud niey kloppen, verneem ik dat graag van u.

Het probleem was namelijk: wanneer komt mijn motor thuis. Is 25 jaar oud. Emotioneel van grote waarde namelijk. De datum dat de motor "gerepatrieerd" zou worden is uiteindelijk 5x veranderd.
Elke keer een ander excuus/leugen.
Ergste is in mijn ogen dat men keihard liegt over wanneer ik gebeld heb en dat zelfs mijn vrouw NIET gebeld zou hebben.
Ik had zelf inmiddels het alarmcentrale verslag opgevraagd. Daarin staat concreet wie/wat/wanneer etc gebeld heeft en wat er besproken is.
Alles wat er in het logboek stond werd als leugen beschouwd. (Kreeg iemand aan de lijn die me een mail stuurde en verontwaardigd zei: waarom stoort u mij? Ik doe uw zaak niet. Ik zeg jawel. Deze mevrouw werd echt boos: en hoe kom jij erbij dat ik jouw zaak doe. Ik weet zelf als beste welke zaak ik wel en niet doe.
Ben heel rustig gebleven en antwoordde: u heeft mij zojuist een email gestuurd met als inhoud dat u mijn zaak behartigd en of ik u wilde bellen.
Dit is trouwens nooit meer goedgekomen, omdat deze mevrouw in leugens (letterlijk) en excuses omkWam. Daarna een baas van haar als zakenbehartiger.
In het begin ok, maar deze meneeR ging opeens voorWaarden bedenken die niet bestonden. Ook hij beloofde een hoop, heb alles zWart op wit, maar kwam niks na.
Dit hele verhaal heeft weken geduurd.
Ik kan echt pagina's volschrijven. Maar denk dat dit voldoende is.
Nogmaals: anwb heeft zich niet aan de door hun opgestelde voorwaarde gehouden. Hadden zelfs een motor beloofd, maar kwamen daar op terug. Of ik een auto wilde. Uitgelegd dat ik al in het begin had aangegeven: wil geen auto, maar motor. En die is mij toegezegd. Heb dit zwart op wit. Moet een toermotor zijn etc.

Waarom ik vasthield aan de motor:
Mijn vrouw heeft fase 3 borstkanker. Ergste jaar voor ons als gezin, want je hebt als gezin kanker en niet alleen je vrouw. (Alles gaat goed, op tijd erbij)
En ze kon eindelijk achterop de motor zitten. Lekker stukkie toeren. Dat was hetgeen ze tijdens het vechten tegen de ziekte heeft aangegeven.
En als er dan 5 of 6x beloofd wordt dat je motor terugkomt en dat deze beloftes constant gebroken werden, nam bij mij de stress toe in al die weken.

Een lang verhaal kort:
Ik ben ongeveer 5 weken dagelijks bezig geweest met de anwb en mijn rechtsbijstand.
Ik zeg dat dit ten koste is gegaan van mijn herstel van de operatie.
Natuurlijk zit hier de emotie in van het willen rijden met de vrouw, maar feitelijk is het zo:
Anwb heeft gelogen en bedrogen. De logboeken van 3 alarmcentrales onderbouwen mijn verhaal.

Heb ik recht op smartengeld?
Ik stel: mijn herstel heeft er onder geleden.
Ik ben uiteindelijk 6 uur bezig geweest met telefoontjes en heb de emails niet meegerekend qua tijd.

Liefst lees ik terug dat ik recht heb.
Mijn rechtsbijstand zegt dat ze niet weet hoe of welk bedrag ze aan alle "onnodige" tijd kan verbinden.
Ook het herstel, hoe bereken je dat? (Het is bewezen dat stress niet echt bevordelijk is om te herstellen van een operatie).

Heb ik recht op smartegeld?
Zowel het herstel, met verse buikwond me spullen ophalen. Alle tijd die ik erin gestoken heb?
Zijn hier uitspraken over te vinden?

Ik  moet dit onderbouwen, liefst concreet met een uitspraak.
Het heeft 4 weken geduurd voor ik me motor terughad.
Er staan 11 dagen voor.
Waren ze eerlijk geweest, had ik niet dit verhaal geschreven.

Alvast bedankt voor de moeite nemen om dit verhaal te lezen.

Mvg
Dega