Author Topic: Wanneer ga je een second opinion vragen.  (Read 4075 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bartholomeus

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 2
Wanneer ga je een second opinion vragen.
« on: 1 July 2012, 15:19:52 »
Sinds 2008 heb ik een letselschadezaak lopen tegen Achmea. Gezien de complexiteit van mijn omstandigheden hebben zij nu de afwerking uitbesteed aan derden...
Ik ben inmiddels voor meer dan 50 % arbeidsongeschikt verklaard en heb volgens de medici een blijvende invaliditeit van 11%.
De volgende stap zal moeten zijn dat ik mijn gegevens naar het Nationaal Rekenbureau Letselschade moet gaan sturen, zodat mijn toekomstige schade berekend kan gaan worden.
Zoals gezegd is mijn situatie complex daar ik werkzaam ben voor een buitenlands bedrijf met al de haken en ogen die daarbij horen, en dus komt het rekenformulier van het rekenbureau mij erg summier voor.
Omdat alles erg lang duurt, ik lang moet wachten op antwoorden van mijn advocaat, en weinig vertrouwen heb in het formuliertje van de rekenaars wil ik t.z.t. graag een secod opinion over mijn zaak.

Wanneer is dat het beste tijdstip, is dat voor of na de berekening door het rekenbureau of maakt dat niets uit? Of moet ik wachten tot de door Achmea in de arm genomen agent met een voorstel komt?
Moet ik helemaal niet willen schikken, en is het mogelijk om b.v te stellen dat je voor het ongeluk bijvoorbeeld  ... x modaal verdiende, een auto van de zaak plus brandstof  en meer van die dingen had en van daaruit te rekenen?
Ik bedoel maar dat modaal ieder jaar geindexeerd wordt, en dat je dan je jaarlijks tekort kunt declareren...?

Wie kan mij helpen?

Grtz,

Bartholomeus.

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 472
Re: Wanneer ga je een second opinion vragen.
« Reply #1 on: 3 July 2012, 10:33:04 »
Geachte heer,

Ik begrijp werkelijk niet dat u geen goed antwoord hebt van uw advocaat ter zake de door u gestelde vragen op dit forum over uw zaak. Elke professional kan u uiteenzetten welke uitgangspunten bij een actuariƫle berekening worden gehanteerd en hoe dit vervolgens berekend wordt. Daar hebt u geen second opinion voor nodig (als het goed is).

Van groot belang is dat u het eens bent met de uitgangspunten voor de actuariƫle berekening. Dat bepaalt immers de uitslag en hoogte van uw schadeclaim. Het enige dat het Nederlands Centrum Letselschade doet is die uitgangspunten doorrekenen en die berekeningen kloppen voor 100%.

Ik wil u best een second opinion geven maar kan dat eenvoudigweg niet kosteloos doen. Daarvoor kost dat teveel tijd. Belangrijk is dat goed in beeld is of wordt gebracht welke jaarlijkse uitgangspunten aan de orde zijn, of uw pensioenschade wordt meegenomen in de berekening en dienaangaande een hogere belastingschade.

Met vriendelijke groet,
Johannes de Bruin
Letselschade Haaglanden ClaimZorg