Author Topic: xs-10  (Read 2944 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

benvos

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 1
xs-10
« on: 10 February 2009, 11:02:12 »
Mijn zwager is 9 december j.l. overleden aan leverkanker. Hij was pas 55 jaar. Zelf is hij er van overtuigd dat het door die troep kwam die altijd werd gebruikt bij het schoonmaken van de wapens. Hij wist niet dat er diverse claims liepen inzeke Xs-10.
Zijn er meer gevallen bekend van marinemensen die waren gestationeerd op vliegtuig Valkenburg?

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 472
Re: xs-10
« Reply #1 on: 24 February 2009, 09:59:39 »
Geachte heer,

Wij behandelen inmiddels - omdat wij de klok hebben geluid over PX 10 - vele PX 10 zaken van doodzieke of overleden militairen.

Dat kost enorm veel tijd en inspanningen naast het luisteren naar de emoties van betrokkenen. Voorts bouwen wij met onze medisch adviseurs een enorme kennis op over de toxicologische werking van PX 10 en welke kankeraandoeningen die kan veroorzaken als men intensief en onbeschermd met PX heeft gewerkt.

U zult het mij niet kwalijk nemen dat ik niet bij houd bij welk legeronderdeel onze cliënten hebben gewerkt. Daar heb ik echt geen tijd voor.

Onze werkwijze is als volgt.

Men vraagt bij ons het Aanmeldingsprotocol PX 10 aan. Na het invullen en retourneren daarvan overleggen wij met onze medisch adviseurs of een bepaalde opgegeven kankeraandoening PX 10 gerelateerd is. Daarna hebben we overleg met betrokkene of diens vertegenwoordiger of we een zaak hebben en hoe we dat gaan aanpakken. Onze dienstverlening is daarbij no cure no pay: geen resultaat, geen kosten.

Overigens is onze dienstverlening ook van toepassing op die personen die zich reeds bij het Meldpunt PX 10 van Defensie hebben gemeld. Het regent spreekwoordelijk klachten, onbereikbaar, wordt niet teruggebeld, komt geen bericht en de afwijzingen zijn legio zonder dat de Defensie artsen het medisch dossier van de militair hebben opgevraagd (!) en überhaupt niet beschikken over voldoende kennis van PX 10 en diverse daaraan gerelateerde kankeraandoeningen.

De afwijzingen die van de Defensie artsen heb gezien zijn bedroevend van kwaliteit. Maar dit terzijde.

U kunt mij bellen: 070 3922715

Johannes de Bruin
Letselschade Haaglanden