Author Topic: Whiplash  (Read 2691 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

viola249

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 1
Whiplash
« on: 21 December 2007, 10:29:14 »
Geachte lezers,

Op 15 december 2006 heb ik om 23.30 uur een auto ongeluk gehad.

Ik reed vanuit Zaandam richting Amsterdam toen bleek dat er file vorming was, omdat 1 buis van de Coentunnel afgesloten was i.v.m. werkzaamheden. Er werd duidelijk aangegeven via de matrix borden dat er een file stond. Ik was als laatste in de rij aangeloten en had een meter of 3 ruimte tussen de auto voor mij gelaten.

Plots hoorde ik heel hard een slip geluid en toen ik in mijn achteruitkijk spiegel keek zag ik dat er met een aardige vaart een wit bestelbusje aan kwam rijden. Ik heb mezelf toen schrap gezet met 2 voeten op de rem. Er volgende een harde knal en ik kon niet voorkomen mijn voorganger ook te raken, maar omdat ik zoveel tussen ruimte had en de rem ingedrukt had raakte ik de voorste auto licht. Mijn radiofrontje lag bijna door mijn achterraam door de klap.

Na 20 minuten op de vluchtstrook te hebben gewacht op de politite werden we verzocht mee te werken aan een blaastest. Daaruit bleek dat de bestuurder van de witte bus aardig had gedronken had en zijn passagier ook. Ik moest doorrijden naar het einde van de tunnel om de schade formulieren met mijn voorganger in te vullen en de bestuurder die mij heeft aangereden mocht niet meer verder rijden.

Van de schrik ben ik weer omgekeerd en naar huis gereden en toen ik de volgende morgen opstond was mijn hele nek rondom dik. Intussen was het zaterdag en had ik me voorgenomen maandag naar de dokter te gaan als de klachten niet waren afgezakt, maar toen begon de pijn pas echt. Last van hoofdpijn, stijve nek, vermoeidheid, slapeloze nachten, concentratie problemen enz.

Ik heb via mijn vorige werkgever het nummer van Letselschade bureau Haaglanden gekregen om mijn zaak te behartigen. Al snel had ik de letselschade advocaat op de bank zitten om alles wat er is gebeurd en hoe het nu met mij ging te bespreken. Het was een fijn gesprek waar ik veel aan had op dat moment.

Uiteindelijk heb ik 10 maanden thuis gezeten en moest ik op regelmatige basis naar de fysiotherapeut, ziekenhuis en huisarts. In het ziekenhuis werd een whiplash geconstateerd. Hoe langer ik thuis bleef hoe ongelukkiger ik me voelde en de klachten werden er niet minder om. Op een gegeven moment heb ik besloten dat hoe ik me ook voelde ik absoluut geen dag thuis meer wilde zitten en ben weer aan het werk gegaan.

Ik heb zelf verzocht mijn zaak af te laten wikkelen ondanks dat mijn klachten wel sterk verminderd waren maar zeker nog niet verdwenen. Mijn advocaat was het daarom ook niet eens met het feit dat ik zo snel weer wilde werken, maar hij kon zich ook mijn situatie indenken en heeft ervoor gezorgd dat de zaak op een goede manier afgewikkeld kon worden.

Ik ben zelf een gevoelsmens en vanaf de eerste ontmoeting met de letselschade advocaat had ik er een heel goed gevoel bij gehad. Alles is goed verlopen in de zaak en raad daarom ook iedereen aan die een ongeval heeft gehad en met veel pijn aan huis gebonden is bij Letselschadebureau Haaglanden de zaak onder te brengen.