Author Topic: causaal verband ongeval-klachten  (Read 5712 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stella

  • Guest
causaal verband ongeval-klachten
« on: 17 October 2007, 12:47:14 »
Hallo!

2 jaar geleden hebben we een auto ongeluk gehad met o.a. een whiplash als gevolg. De schuld wordt door de tegenpartij erkend.
Mijn man is kleine zelfstandige en kan tot op heden zijn werk niet uitvoeren door zijn klachten, met als gevolg geen inkomen = faillissement.
De medisch adviseur van de tegenpartij (Unive) stelt dat er geen causaal verband is tussen het ongeval en de klachten. Ondanks rapporten van zes verschillende artsen en therapeuten blijft hij bij zijn standpunt. De medisch adviseur van de advocaat ziet wel het causaal verband.

Hoe kunnen we hieruit komen? Het volgende is ons uitgelegd.
We kunnen naar de rechter stappen, maar die zal vertellen dat hij zich niet mengt in de discussie over de causaliteit, dus dat beide partijen daar eerst uit moeten komen. Dit zou kunnen door een onderzoek van een onafhankelijk deskundige(n). De tegenpartij laat dit alleen uitvoeren als er sprake is van een eindtoestand, die nog lang niet bereikt is. De therapeuten van het Revalidatie Centrum geven aan dat hij nog een lange weg te gaan heeft.

Kunt u ons advies geven wat we zouden kunnen doen? De logica ontbreekt bij ons. Hebben we de juiste uitleg gekregen?

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Mvrg, Stella

Jan

  • Algemene moderator
  • Senior
  • *****
  • Posts: 472
Aw:causaal verband ongeval-klachten
« Reply #1 on: 17 October 2007, 13:07:10 »
Geachte mevrouw,

Ik zou graag het volledig medisch dossier willen ontvangen inclusief de schriftelijke zienswijze van de medisch adviseur van Univé.

Ik zou deze dan willen doornemen met mijn medisch adviseurs en u laten weten hoe ik over de causaliteitskwestie denk.

Ook kunt het gehele dossier aan ons voorleggen (inclusief medisch dossier) voor een kosteloos second opinion.

Of u kunt ons inloopspreekuur letselschade (eveneens kosteloos)bezoeken en met ons het dossier doornemen.

Ik vraag uw begrip dat ik eerst het dossier moet kennen alvorens ik op uw concrete vraag een zorgvuldig antwoord kan geven waarmede u en uw echtgenoot verder kunnen.

U kunt mij bellen.

Jan de Bruin
Letselschadebureau Haaglanden
070 3922715