Author Topic: aansprakelijkheid  (Read 5076 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

M. van Dijk

  • Guest
aansprakelijkheid
« on: 9 September 2007, 12:58:19 »
Geachte lezer,

Op 28-11-07 ben ik betrokken geweest bij een kop- staartbotsing.
Dit gebeurde op de Van Brienenoordbrug te Rotterdam.
De aangegeven snelheid was 70km p/u.
Voor mij ging een auto naar de rechterbaan, de auto die toen voor mij reed, reed 50km p/u.
Zij zag mij aankomen en remde zodat ik haar remlichten zou zien omdat ze in de veronderstelling was dat ik het niet door had, hierop ging ik vol in de remmen en anticipeerde hierop, vervolgens kwam ik tot stilstand en raakte haar niet of nauwelijk, dat is dus niet meer duidelijk.
Mijn voorganger zegt eerst een zachte klap te hebben gevoeld maar weet dat niet zeker.
Vervolgens werd ik vol van achteren aangereden, mijn achterkant was ontzet en de voorkant zat ook in elkaar.
Mijn voorligger bevestigde aan afschuwelijk harde klap te hebben gevoeld waaraan ze ook een zware hersenschudding aan over heeft gehouden.
Zelf zag ik mijn achterligger niet aankomen en klapte vol met mijn hoofd naar achteren.
Sindsdien loop ik met whiplashklachten en alle ellende vandien.
Nu stelt de medisch adviseur van de verzekeraar (Ohra) van mijn achterligger, dat mijn ellende ook van de eerste zachte klap had kunnen zijn.
En derhalve geen aansprakelijkheid erkennen.

Ik kan dus niet bewijzen mijn voorganger niet geraakt te hebben.

Volgens de fysio- en manueeltherapeut zijn mijn bovenste wervels verschoven, en is het zeer aannemelijk dat dit het gevolg is van een harde  klap, maar meer dan aannemelijk is voor Ohra niet voldoende.

Jan

  • Guest
Aw:aansprakelijkheid
« Reply #1 on: 11 September 2007, 11:10:29 »
Geachte heer, mevrouw,

Een klassiek geval waarin de medisch adviseur van een aansprakelijke verzekeraar een voorspelbaar standpunt inneemt. Daar komt men niet zo snel mee weg.

U kunt het dossier kosteloos aan ons voorleggen voor een nader advies.

Neemt u zonodig eerst telefonisch contact met ons op (070 3922715).

Met vr. gr.
Jan de Bruin
Directie Letselschadebureau Haaglanden

Bericht gewijzigd door: jan, op: 2007/09/11 11:13